
Letos v květnu se konal již 29. ročník celonárodní sbírky Český den proti rakovině, jehož tématem byla prevence kolorektálního karcinomu. Do kampaně se opět zapojilo i Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) společně se svými členskými dopravními podniky. Výsledkem je nejen významný finanční příspěvek na boj proti rakovině, ale především masivní rozšíření osvětových informací mezi cestující městské hromadné dopravy.
Letos v květnu se konal již 29. ročník celonárodní sbírky Český den proti rakovině, jehož tématem byla prevence kolorektálního karcinomu. Do kampaně se opět zapojilo i Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) společně se svými členskými dopravními podniky. Výsledkem je nejen významný finanční příspěvek na boj proti rakovině, ale především masivní rozšíření osvětových informací mezi cestující městské hromadné dopravy.
Díky spolupráci veřejnosti, dobrovolníků a zapojených institucí se letos podařilo vybrat více než 27,5 milionu Kč. Tyto prostředky budou využity na podporu preventivních programů, zajištění psychosociální pomoci onkologickým pacientům a výzkumné projekty.
Do kampaně se zapojilo 12 členských dopravních podniků, které využily svých komunikačních kanálů a reklamních prostor k šíření informací o sbírce a jejím významu. Tímto způsobem se podařilo oslovit stovky tisíc cestujících napříč celou republikou.
„Téma prevence rakoviny vnímáme jako nesmírně důležité. Dopravní podniky se jako součást každodenního života statisíců cestujících mohou stát účinným nástrojem osvěty. Jsme hrdí na to, že jsme se opět mohli stát součástí této smysluplné aktivity,“ řekl Slavoj Dolejš, předseda marketingové skupiny SDP ČR a ředitel Dopravního podniku města České Budějovice.
SDP ČR děkuje všem zapojeným dopravním podnikům, dobrovolníkům Ligy proti rakovině a samozřejmě cestujícím, kteří si kytičku zakoupili nebo přispěli online. Každý příspěvek pomáhá.