Dopravní podniky beze zbytku využijí dotační tituly IROP

Šestice dopravních podniků z celé ČR si rozdělí víc než 1,2 mld. korun na nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel MHD.
Reklama
Šestice dopravních podniků z celé ČR si rozdělí víc než 1,2 mld. korun na nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel MHD.

Dopravní podniky uspěly s žádostmi o dotaci z IROP (Integrovaný regionální operační program) na nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel.

Integrovaný regionální operační program v gesci Ministerstva pro místní rozvoj je určen mimo aktivity regionálního významu také pro podporu obnovy vozového parku MHD. Největší objem peněz bude čerpat Dopravní podnik města Brna, a to víc jak 411 mil. korun. Peníze půjdou na pořízení 60 autobusů na stlačený zemní plyn (CNG). „Chceme vozový park rozšířit o 44 CNG autobusů kloubových a 16 CNG autobusů standardních. Jsem velice rád, že DPMB byl při podávání žádostí úspěšný a bude čerpat maximální částku dotace,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

S žádostí uspěly i další dopravní podniky. Téměř 236 mil. korun získal Dopravní podnik města Hradce Králové, víc než 157 mil. například i Dopravní podnik města Pardubic. „Pardubice společně s Hradcem Králové prostřednictvím jejich dopravních podniků získaly podporu pro všechny projekty, které společně podaly,“ sdělil místopředseda představenstva pověřený řízením společnosti DPMP Tomáš Pelikán.

Mimo IROP existuje i operační program Doprava 2014 – 2020 spravovaný Ministerstvem dopravy ČR, který je určen pro rozvoj infrastruktury nejen městské hromadné dopravy. „Věříme, že tento dotační program využijeme stejně úspěšně, jako tomu bylo u IROP,“ říká Pelikán, ale zároveň dodává: „Definovaná potřeba finančních prostředků jen na obnovu trolejbusů a tramvají je na úrovni 17,3 miliardy korun. Takový objem investic by do roku 2022 snížil průměrné stáří vozidel pod 12 let.“
„S ohledem na veřejně dostupné informace, komplikace související se změnou procesu hodnocení dopadů staveb na životní prostředí (EIA), by mohlo vést k významnému ohrožení čerpání dotačních titulů určených k výstavbě dopravních staveb. Pro takový případ bychom uvítali realokaci finančních prostředků mezi dotačními programy tak, aby mohly být tyto prostředky využity k další obnově vozového parku,“ avizuje připravenost dopravních podniků Michal Kraus, předseda Sdružení dopravních podniků ČR.

Zdroj: Sdružení dopravních podniků ČR