
Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) vyhlásila výběrové řízení na nákup 90 nových kloubových a standadních elektrických autobusů, včetně pěti autonomních. Bez řidiče budou jezdit po depu.
Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) vyhlásila výběrové řízení na nákup 90 nových kloubových a standadních elektrických autobusů, včetně pěti autonomních. Bez řidiče budou jezdit po depu.
Zakázka je rozdělena do čtyř částí. V první jde o 25 kusů standardních třídvéřových autobusů o délce 11,8 až 12,2 metru. Ve druhé o 50 ks čtyřdvéřových s délkou 17,5 až 18,2 metru. Třetí část se týká pěti standardních autobusů vybavených autonomní technologií a čtvrtá 10 ks dvou nebo třídveřových midibusů. Všechny budou nízkopodlažní, přizpůsobené pro osoby se zdravotním postižením a dobíjené prostřednictvím zásuvky.
Autonomní technologii chce MZA využít pro pohyb vozů po depu, napřiklad při projíždění myčkou. V běžném provozu bude dál cestující vozit řidič.
Vítěz tendru bude mít na dodání nových autobusů 17 až 20 měsíců.
Adam Stawicki, mluvčí MZA, pro polské média uvedl, že při současném dojezdu, který je kolem 350 km a vystačí na jeden den jízdy na trase, již dopravní podnik neobjednává autobusy nabíjené přes pantograf.
Ve Varšavě je v provozu již téměř 200 elektrobusů. Bezemisní vozový park se v posledních týdnech rozšířil o třicet dvanáctimetrových Solaris a Yutong a kloubová Solaris Urbina electric. Začátkem příštího roku přijede 50 kloubových autobusů Solaris, na jejichž dodávku MZA podepsala začátkem února letošního roku.