Jedna z nejrozsáhlejších rekonstrukcí za poslední dobu probíhala v areálu Dopravního podniku města Hradce Králové v ulici Pouchovská pět měsíců a za plného provozu MHD ve městě. Kromě modernizace areálu přinese úsporu 60 tisíc měsíčně. Vedení Dopravního podniku města Hradce Králové společně s dodavatelskými společnostmi rekonstrukci symbolicky ukončí v pátek 15. listopadu v 10 hodin před budovou dispečinku.
Jedna z nejrozsáhlejších rekonstrukcí za poslední dobu probíhala v areálu Dopravního podniku města Hradce Králové v ulici Pouchovská pět měsíců a za plného provozu MHD ve městě. Kromě modernizace areálu přinese úsporu 60 tisíc měsíčně. Vedení Dopravního podniku města Hradce Králové společně s dodavatelskými společnostmi rekonstrukci symbolicky ukončí v pátek 15. listopadu v 10 hodin před budovou dispečinku.
Obnova zpevněných ploch, vodovodních přípojek a dalších inženýrských sítí v hloubce až 3 m stála 69,3 milionů Kč. Došlo nejen k nutnému a potřebnému zlepšení technického stavu prostoru areálu, ale díky rekonstrukci uspoří dopravní podnik při platbě za odvádění srážkové vody 60 000 Kč měsíčně. Stavba probíhala při zachování běžného provozu MHD ve městě a to s sebou neslo řadu často se měnících opatření uvnitř areálu.
„Stavbu jsme hradili z vlastních zdrojů. Rozsáhlý projekt vedl úspěšně vedoucí investiční výstavby DPmHK Ing. Martin Kracík a o nastavení změn provozu areálu se každý den staral vedoucí dopravní mistr DPmHK Josef Urban. Rád bych vedle kolegů poděkoval za spolupráci také dodavatelské firmě STAVOKA Hradec Králové a.s.,” říká k rekonstrukci ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.
„I díky kvalitnímu projektu a zejména pak vytvoření nadstandardních podmínek v areálu během realizace, byly termín a cena dodrženy naprosto přesně,” hodnotí výsledek Martin Kracík, který detailněji popsal průběh stavby i v reportáži ze září letošního roku.
„Už od začátku se řešila potřeba vyklidit malý trolejbusový přístřešek pro parciální trolejbusy. Ty jsme přesunuli pod velký přístřešek. Výprava vozů se tak řešila jinak,“ shrnuje Josef Urban. „Velkou část rekonstrukce byly dílny přístupné pouze zadní částí. Nejnáročnější bylo období, kdy byla rozkopána část vozovky před dispečinkem a přístřeškem pro vozy. Tehdy jsme počítali průjezdy na centimetry. Dva konkrétní víkendy jsme také museli nahradit komplet trolejbusovou dopravu autobusy,“ dodává Josef Urban.
Rekonstrukce probíhala od 20. května do 31. října 2024 a byla rozdělena do 5 etap.