Necelý měsíc po té, co tramvaj dokončila zkušební provoz a najezdila 20 tisíc kilometrů bez cestujících a dalších 20 tisíc s nimi, ji DPO od Škoda Transportation převzal. Foto Škoda Transportation
Do konce roku minimum spřažených tramvajových souprav v běžném provozu v Ostravě i díky postupnému převzetí 35 nových tramvají Škoda ForCity Smart.
Do konce roku minimum spřažených tramvajových souprav v běžném provozu v Ostravě i díky postupnému převzetí 35 nových tramvají Škoda ForCity Smart.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) ve čtvrtek 17. února 2022 oficiálně převzal od Škoda Transportation v areálu dílem v Martinově novou tramvaj Škoda ForCity Smart. V neděli 30. ledna úspěšně dokočila v Ostravě po ujetí 20 tisíc kilometrů bez cestujících a dalších 20 tisíc s nimi na lince č. 4 zkušební provoz a získala osvědčení k provozu od Drážního úřadu. Ve výrobní hale skupiny Škoda Transportation v Ostravském Martinově se aktuálně pracuje na 18 dalších těchto moderních tramvají z celkových 35 objednaných vozů. Do provozu budou nasazovány v pravidelných intervalech, ještě do konce měsíce bude následovat přejímka dalších pěti vozů.
„Vozy Škoda 39T se dnes stávají oficiálně standardní součástí našeho vozového parku. Ostravané budou nové vozy vyrobené Ostravě na míru potkávat nyní v provozu na linkách č. 4 a 10. S postupným nasazováním nových tramvají budou také vyřazovány zastaralé typy vysokopodlažních tramvají T3 a T6, které jsou dnes vypravovány jako spřažené. Konec spřažených souprav vnímám jako další velký milník v rámci procesu modernizace vozového parku DPO,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Z dlouhodobých dat DPO vyplývá, že méně spřažených souprav znamená méně vandalismu. „Zkušenost našich cestujících ukazuje, že cestování ve druhém voze soupravy je pocitově méně bezpečné. Chybí v něm řidič a pasažéři tak mohou mít pocit, že se nemají na koho urgentně obrátit v případě nutné pomoci. Hlavním faktorem je ale větší anonymita cestujících, která některým z nich dává pocit, že si ve voze mohou dělat, co chtějí. Jen v roce 2021 DPO zaplatil za odstraňování následků vandalismu na poškozených druhých vozech v soupravě skoro 150 tisíc korun. Nové vozy zajistí ještě bezpečnější a pohodlnější cestování ostravskou MHD,“ říká primátor města Ostravy Tomáš Macura.
„Ostravská MHD se díky novým typům tramvají s okřídleným šípem stane ještě bezpečnější a komfortnější. Nové tramvaje totiž nabízí nejen pohodlné prostory pro cestující, USB nabíječky, ale také mají výrazně inovované bezpečností prvky pro cestující i řidiče. Je skvělé vidět v místních ulicích prohánět se nejmodernější typ tramvaje v ČR, který si navíc vyrobili sami Ostraváci,“ doplňuje Zdeněk Sváta, Senior Viceprezident pro Realizaci ve skupině Škoda Transportation.
„Vozy Škoda 39T se dnes stávají oficiálně standardní součástí našeho vozového parku. Ostravané budou nové vozy vyrobené Ostravě na míru potkávat nyní v provozu na linkách č. 4 a 10. S postupným nasazováním nových tramvají budou také vyřazovány zastaralé typy vysokopodlažních tramvají T3 a T6, které jsou dnes vypravovány jako spřažené. Konec spřažených souprav vnímám jako další velký milník v rámci procesu modernizace vozového parku DPO,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Z dlouhodobých dat DPO vyplývá, že méně spřažených souprav znamená méně vandalismu. „Zkušenost našich cestujících ukazuje, že cestování ve druhém voze soupravy je pocitově méně bezpečné. Chybí v něm řidič a pasažéři tak mohou mít pocit, že se nemají na koho urgentně obrátit v případě nutné pomoci. Hlavním faktorem je ale větší anonymita cestujících, která některým z nich dává pocit, že si ve voze mohou dělat, co chtějí. Jen v roce 2021 DPO zaplatil za odstraňování následků vandalismu na poškozených druhých vozech v soupravě skoro 150 tisíc korun. Nové vozy zajistí ještě bezpečnější a pohodlnější cestování ostravskou MHD,“ říká primátor města Ostravy Tomáš Macura.
„Ostravská MHD se díky novým typům tramvají s okřídleným šípem stane ještě bezpečnější a komfortnější. Nové tramvaje totiž nabízí nejen pohodlné prostory pro cestující, USB nabíječky, ale také mají výrazně inovované bezpečností prvky pro cestující i řidiče. Je skvělé vidět v místních ulicích prohánět se nejmodernější typ tramvaje v ČR, který si navíc vyrobili sami Ostraváci,“ doplňuje Zdeněk Sváta, Senior Viceprezident pro Realizaci ve skupině Škoda Transportation.
Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Sedadla pro cestující vyrobili ve společnosti C.I.E.B. v Brandýse nad Orlicí. Vnitřní i vnější informační panely dodává BUSE. Obě firmy navázaly na úspěšnou spolupráci při vybavení ostravských tramvají od Stadler v letech 2018 a 2019.
Nové tramvaje jsou dlouhé 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 tun, plně obsazeného pak i 56 tun. Za jedno vozidlo zaplatí DPO 47,5 mil. korun.
DPO převzal 17. 2. 2022 první novou tramvaj Škoda 39T. Do konce měsíce bude následovat dalších 5 vozů. Foto Škoda Transportation
Sedadla typu CITY od C.I.E.B. cestující v Ostravě znají z tramvají Stadler. Foto Škoda Transportation
BUSE dodává do tramvají Škoda 39T řešení informačních panelů. Jedná se jak o vnější monochromatické LED bílé informační panely, tak vnitřní širokoúhlé 29“ LCD monitory. Foto Škoda Transportation