Dopravní podnik Ostrava překoná královéhradecký rekord
Dopravní podnik Ostrava má s OppCharge zkušenosti z provozu dvou elektrobusů EKOVA Electron, které jezdí ze Svinova do Klimkovic od konce roku 2018. Foto DPO

V Hradci Králové ujelo dvacet elektrobusů už více než 2 miliony kilometrů. Na elektromobilitu sází také Ostrava, DPO vyhlásil tendr na 24 elektrobusů s průběžným dobíjením.
V Hradci Králové ujelo dvacet elektrobusů už více než 2 miliony kilometrů. Na elektromobilitu sází také Ostrava, DPO vyhlásil tendr na 24 elektrobusů s průběžným dobíjením.
Dopravní podnik Ostrava zveřejnil 3. září výběrové řízení na dodání 24 ks nových jednočlánkových elektrobusů a montáž a zprovoznění 2 nabíjecích stanic se 4 nabíjecími rameny (1x nabíjecí stanice se 3 nabíjecími rameny a 1x nabíjecí stanice s 1 nabíjecím ramenem) k rychlodobíjení baterií, součástí tendru je případná instalace dalších 24  mobilních nabíjecích souprav pro nouzové nabíjení trakčních akumulátorů (pokud to bude nutné provádět dodatečné nabíjení mimo nabíjecí stanice) a 4 mobilních nabíjecích souprav sloužících k nouzovému nabíjení trakčních akumulátorů pro noční dobíjení a balancování v prostorách dílen . Dodavatel musí předložit projektovou dokumentaci nabíjecích stanic, provést školení a poskytnout technickou podporu a všechny potřebné SW. Předpokládaná hodnota zakázky činí 420,5 milionů korun.

Jedna dobíjecí stanice by měla vzniknout v příštím roce na Hranečníku (s jedním dobíjecím ramenem) a v roce následujícím v lokalitě Valchařská (se třemi rameny). Nové elektrobusy by pak obsluhovaly linky v těchto oblastech.

DPO před vyhlášením výběrového řízení prováděl tržní konzultace. Pokud se týká elektrobusů se SOLARIS CZECH, ŠKODA ELECTRIC, EKOVA ELECTRIC a Volvo Group CR, k nabíjecím stanicím s ABB a HELIOX B.V. Nabíjecí stanice jsou požadovány s průběžným dobíjením OppCharge compatible s pantografem, který je součástí nabíjecího sloupu. Proces nabíjení má být nastaven tak, aby maximálně po 10 minutách nabíjení autobus ujel na elektřinu minimálně 30 km. Minimální denní dojezd vozidla bude 350 km. Jeden autobus s délkou mezi 11 až 12,5 metry má uvézt minimálně 80 cestujících. Prostor pro stojící cestující musí být plně nízkopodlažní a dalších 5 míst k sezení. Přepravit musí dva kočárky nebo invalidní vozíky. Pro řidiče je požadováno úplné uzavření kabiny a samostatná klimatizace. Klimatizován bude také prostor pro cestující, ti budou mít k dispozici USB porty a Wi-Fi

Lhůta pro podání nabídek je stanovena na 15. října.