Dopravní podnik Ostrava představil mobilní aplikaci MojeDPO

Kromě spojení z nejbližší zastávky MHD, nákupu jízdenky a dalších funkcí se cestující prostřednictvím aplikace připojí ve vozidlech přes Wi-Fi k internetu.

Reklama
Kromě spojení z nejbližší zastávky MHD, nákupu jízdenky a dalších funkcí se cestující prostřednictvím aplikace připojí ve vozidlech přes Wi-Fi k internetu.

Od začátku března se mohou cestující ve vozidlech Dopravního podniku Ostrava (DPO) připojit k internetu prostřednictvím bezplatné a neomezené Wi-Fi sítě. Jedinou podmínkou je instalovat si zdarma aplikaci MojeDPO, která zároveň nabízí celou řadu dalších užitečných funkcí.

Přesná poloha cestujícího, nejbližší zastávka MHD, všechna spojení a přestupy. Kromě toho novinky a zprávy z DPO, možnost on-line zakoupit jízdenku (na 45 minut až 7 dní) i stažení jízdních řádů pro režim off-line. DPO spustil svou vlastní aplikaci MojeDPO, kterou společně s tisíci dobrovolníky testoval posledních šest měsíců. „Nejsme první dopravní podnik v ČR, který přišel s wi-fi připojením k internetu pro cestující ve vozidlech. Jsme však první dopravní podnik, který zároveň přišel s tak komplexní vlastní aplikací, a kterou budeme dále rozvíjet podle potřeb cestujících,“ říká generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

„Jsem rád, že Dopravní podnik Ostrava kontinuálně pokračuje ve zlepšování služeb pro cestující. Rozšíření wi-fi a zavedení nové aplikace je dalším krokem při budování si postavení nejmodernějšího městského dopravce v zemi.  Že to náš dopravní podnik  s novinkami umí, dokládá třeba průlomový a velmi úspěšný způsob platby kartou s optimalizací tarifu přímo ve vozidlech, který jsme zavedli jako první v Česku a po Londýnu druzí v Evropě,“ říká ostravský primátor Tomáš Macura.

Spuštění aplikace MojeDPO je součástí rozsáhlého projektu digitalizace vozového parku, který zatím nemá nikde jinde v ČR obdobu. Komunikační jednotky s WiFi zajišťují také komunikaci mezi jednotlivými vozy navzájem a také  komunikaci mezi našimi vozy a infrastrukturou. „Pro nás to znamená, že z každé tramvaje, autobusu nebo trolejbusu dostáváme každou vteřinu až sto různých technických hodnot. To pak vede k naší lepší informovanosti o celém vozovém parku a následně například k lepšímu servisu, prevenci poruch, výpravě a samozřejmě celkovému snižování provozních nákladů,“ dodává Daniel Morys.

Zdroj: DPO



Dopravní podnik Ostrava představil mobilní aplikaci MojeDPO
Ve vozidlech DPO je instalováno více než 2 000 odbavovacích terminálů VEGA od společnosti Mikroelektronika pro akceptaci bezkontaktních bankovních karet. Foto Mikroelektronika