Veletrh Czech Raildays. Foto DPO
Tramvaj Stadler nOVA, parciální trolejbus, elektrominibus a elektrobus představil na veletrhu Czech Raildays v Ostravě. Do roku 2022 plánuje dopravní podnik nákup dalších 150 vozidel.
Tramvaj Stadler nOVA, parciální trolejbus, elektrominibus a elektrobus představil na veletrhu Czech Raildays v Ostravě. Do roku 2022 plánuje dopravní podnik nákup dalších 150 vozidel.
Na letošním ročníku veletrhu Czech Raildays v Ostravě představil Dopravní podnik Ostrava (DPO) nové dopravní prostředky MHD, které pořizuje v rámci kontinuálního procesu obnovy vozového parku. Nákup nových vozidel v hodnotě 4,7 miliard korun má DPO naplánovaný až do roku 2022.
Jednoznačně nejnavštěvovanějším vozidlem u stánku DPO na veletrhu Czech Raildays byla tramvaj Stadler nOVA. Dále zde dopravní podnik představil nový parciální trolejbus, elektrominubus a elektrobus Ekova Electron.
Průměrné stáří vozového parku DPO je přibližně 15 let, přičemž pouze u tramvají je to 23 let. Jen v roce 2018 se touto obnovou sníží průměrné stáří u tramvají i trolejbusů o 3 roky. „Vnímám, že městská hromadná doprava je vizitkou města. Slíbili jsme Ostravanům, že do roku 2020 budeme jezdit bez dieselových motorů a výrazná obměna vozového parku je součástí naší vize a cíle být nejmodernější dopravní podnik v zemi,“ říká generální ředitel DPO Daniel
Všechna nová vozidla, která pořizuje dopravní podnik v rámci této obměny, budou v novém barevném řešení, tedy v tyrkysové barvě s reflexními bílými doplňky a ostravskými vykřičníky nad druhými dveřmi.
Momentálně již můžete v ostravském provozu spatřit:
• 10 parciálních 12m trolejbusů
• 2 článkové 18m trolejbusy
• 1 z 10 článkových 18m autobusů s pohonem CNG
• 1 ze 40 středokapacitních tramvají
• 1 ze 3 minibusů s pohonem CNG
• 1 ze 3 elektrominibusů
Dále do roku 2022 DPO plánuje pořídit:
• 40 autobusů 12m s pohonem na CNG (budou dodány v letech 2018 – 2019)
• 40 velkokapacitních tramvají
• 12 parciálních 12m trolejbusů
• 4 trolejbusy 12m a 4 trolejbusy 18m
• 36 elektrobusů 12m
• 3 elektrominibusy
• 2 doubledeckery s pohonem CNG
• 4 minibusy s pohonem na CNG
Zdroj: DPO
Jednoznačně nejnavštěvovanějším vozidlem u stánku DPO na veletrhu Czech Raildays byla tramvaj Stadler nOVA. Dále zde dopravní podnik představil nový parciální trolejbus, elektrominubus a elektrobus Ekova Electron.
Průměrné stáří vozového parku DPO je přibližně 15 let, přičemž pouze u tramvají je to 23 let. Jen v roce 2018 se touto obnovou sníží průměrné stáří u tramvají i trolejbusů o 3 roky. „Vnímám, že městská hromadná doprava je vizitkou města. Slíbili jsme Ostravanům, že do roku 2020 budeme jezdit bez dieselových motorů a výrazná obměna vozového parku je součástí naší vize a cíle být nejmodernější dopravní podnik v zemi,“ říká generální ředitel DPO Daniel
Všechna nová vozidla, která pořizuje dopravní podnik v rámci této obměny, budou v novém barevném řešení, tedy v tyrkysové barvě s reflexními bílými doplňky a ostravskými vykřičníky nad druhými dveřmi.
Momentálně již můžete v ostravském provozu spatřit:
• 10 parciálních 12m trolejbusů
• 2 článkové 18m trolejbusy
• 1 z 10 článkových 18m autobusů s pohonem CNG
• 1 ze 40 středokapacitních tramvají
• 1 ze 3 minibusů s pohonem CNG
• 1 ze 3 elektrominibusů
Dále do roku 2022 DPO plánuje pořídit:
• 40 autobusů 12m s pohonem na CNG (budou dodány v letech 2018 – 2019)
• 40 velkokapacitních tramvají
• 12 parciálních 12m trolejbusů
• 4 trolejbusy 12m a 4 trolejbusy 18m
• 36 elektrobusů 12m
• 3 elektrominibusy
• 2 doubledeckery s pohonem CNG
• 4 minibusy s pohonem na CNG
Zdroj: DPO
Ekova electron. Foto DPO
Elektrominibus Rošero. Foto DPO
Parciální trolejbus. Foto DPO
Tramvaj Stadler nOVA. Foto DPO
Tramvaj Stadler nOVA. Foto DPO