Dopravní podnik Mladá Boleslav nakoupí 17 nových autobusů
Dopravní podnik Mladá Boleslav zajišťuje 20 linek MHD celkem 21 autobusy Iveco Urbanway na CNG, 4 autobusy Irisbus Crossway a 7 autobusy Mercedes-Benz Citaro. Během pěti let nejstarší vozy nahradí novými na CNG. Foto DPMLB

Dvanáctimetrové nízkoemisní autobusy budou jezdit na bioCNG vyrobený z biologicky rozložitelných odpadů. První čtyři vozy by měl vybraný dodavatel předat dopravnímu podniku letos v listopadu.

 

Dvanáctimetrové nízkoemisní autobusy budou jezdit na bioCNG vyrobený z biologicky rozložitelných odpadů. První čtyři vozy by měl vybraný dodavatel předat dopravnímu podniku letos v listopadu.

 

Nové městské autobusy pro Mladou Boleslav budou vybaveny klimatizací, WiFi, kamerovým systémem a standardně odbavovacím a informačním systémem. Na řidiče je připraven alkoholový testr. Předpokládaná hodnota zakázky činí 130 415 000 korun bez DPH. Nákup je spolufinancován z IROP v rámci ITI. Při hodnocení má 70 % váhu cena, 20 % celková obsaditelnost a 10 % podíl nízkopodlažní plochy.

Termín pro podání nabídek je stanoven na (14. březen 2023. 3. dubna 2023) na 11. dubna 2023..

Dodávky jsou naplánovány mezi lety 2023 - 2027. První čtyři vozy má dodat vybraný uchazeč do 30. listopadu 2023.

Dopravní podnik Mladá Boleslav s.r.o. (DPMLB) aktuálně disponuje 21 autobusy Iveco Urbanway na CNG, 4 autobusy Irisbus  Crossway (rok výroby 2008) a 7 autobusy Mercedes Citaro (rok výroby 2004 – 2007). "Znamená to, že prvotní náhrada se bude týkat vozidel Mercedes-Benz Citaro a Irisbus Crossway, další pak na základě aktuálního technického stavu vozidel. Nová vozidla budou jezdit v barvách DPMLB. V současné době provozuje DPMLB 20 stálých linek, k tomu linku H, která je v provozu v případě domácího utkání hokejistů BK Mladá Boleslav, zajišťuje i svozovou školní linku ze sídliště Sever do škol v sídlišti Na Slavoji. Případné změny linek a jízdních řádů vyplývají z aktuálních provozních a dopravních podmínek, možné rozšíření se zatím neplánuje. Stejně tak změny ve stávajícím jízdném a přepravních podmínkách. Zároveň je DPMLB připraven na případné změny v návaznosti na fungování Integrovaného dopravního systému Středočeského kraje na základě jednání se zástupci IDSK a přínosných akceptovatelných návrhů," uvádí Jaroslav Semler, provozně dopravní referent DPMLB.

Všechny autobusy městského dopravce by měly využívat k pohonu bioplyn ze stanice v Areálu ekologického využití odpadu v průmyslové zóně Plazy v Mladé Boleslavi, která bude zpracovávat odpad z jídelen, restaurací a obchodů. V provozu by měla být již tento rok.