Trolejbusy Škoda 27Tr s karosérií Solaris v Brně. Foto DPMB
Největší provozovatel trolejbusové dopravy letos obmění dvacet kloubových vozů, dalších dvacet příští rok.
Největší provozovatel trolejbusové dopravy letos obmění dvacet kloubových vozů, dalších dvacet příští rok.
Brno se po osmi letech dočká masivnější obnovy trolejbusového vozového parku. Dopravní podnik města Brna v pondělí 13. prosince ve vozovně Komín představil prvních třináct trolejbusů Škoda 27Tr, dalších sedm výrobce dodá do konce letošního roku. Za dvacítku vozů dopravní podnik zaplatí 239 miliónů korun. V příštím roce využije rámcové smlouvy a za stejnou cenu přikoupí dalších dvacet tohoto typu.
„Snižování emisí ve městě a ekologizace městské hromadné dopravy jsou prioritou vedení města. Trolejbusová doprava je spolu s tramvajovou příkladem přepravy šetrné k životnímu prostředí. Vedle hledání nových řešení, jako je například vodíkový pohon, budeme dál klást důraz na obnovu vozů v elektrické trakci. Pevně věřím, že se dopravnímu podniku podaří dovést do konce i další plánované zakázky na nákup trolejbusů a do konce roku 2023 dojde ke kompletní výměně trolejbusů z 80 a 90. let za nové,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
„Dlouhodobě se nám nedařilo pořídit nové trolejbusy, jimiž bychom nahradili nejstarší kusy. Poslední větší obnova vozového parku této trakce proběhla v roce 2015, kdy jsme koupili třicet vozů typu 31Tr. O to větší je naše radost z uskutečněného nákupu dvaceti trolejbusů Škoda 27Tr, ke kterým v příštím roce přidáme dalších dvacet. Naše plány tím ale nekončí, věříme, že rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže nám dá zelenou k nastartování projektu montáže nových trolejbusů u nás v podniku a podaří se nám pořídit i krátké trolejbusy,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Trolejbusy Škoda 27Tr jsou čtyřdveřové kloubové vozy o délce 18 metrů, z nichž každý pojme více než 120 osob. Cestujícím nabídnou komfortní svezení v klimatizovaném a plně nízkopodlažním interiéru vybaveném pohodlnými, částečně čalouněnými sedadly, USB nabíječkami a informačním systémem s LCD monitory.
První trolejbusy Škoda 27Tr do Brna dorazily v listopadu a jejich dodávka bude pokračovat do Vánoc. Cestující se s nimi svezou od 13. prosince, nejčastěji na páteřních linkách 25, 26 a 37. Mezi jejich fyzickým dodáním a nasazením do provozu je potřeba vozy zkontrolovat, oživit řídicí a informační systém, označit evidenčními čísly a piktogramy, nainstalovat validátory, zaevidovat do majetku a informačních systémů dopravního podniku a proškolit řidiče a mechaniky.
Nové vozy v provozu nahradí trolejbusy typu 15Tr, 22Tr, 25Tr, ale i 14Tr a 21Tr. Některé z nich v Brně jezdí od 80. a 90. let a jsou na hranici své životnosti. Část z nich čeká likvidace, o devět kusů typu 25Tr projevil zájem Dopravní podnik Ústí nad Labem.
Brno je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v Česku. První trolejbusy zde do ulic vyjely v roce 1949. Dnes ulicemi města jezdí na 12 linkách téměř 140 trolejbusů.
„Snižování emisí ve městě a ekologizace městské hromadné dopravy jsou prioritou vedení města. Trolejbusová doprava je spolu s tramvajovou příkladem přepravy šetrné k životnímu prostředí. Vedle hledání nových řešení, jako je například vodíkový pohon, budeme dál klást důraz na obnovu vozů v elektrické trakci. Pevně věřím, že se dopravnímu podniku podaří dovést do konce i další plánované zakázky na nákup trolejbusů a do konce roku 2023 dojde ke kompletní výměně trolejbusů z 80 a 90. let za nové,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
„Dlouhodobě se nám nedařilo pořídit nové trolejbusy, jimiž bychom nahradili nejstarší kusy. Poslední větší obnova vozového parku této trakce proběhla v roce 2015, kdy jsme koupili třicet vozů typu 31Tr. O to větší je naše radost z uskutečněného nákupu dvaceti trolejbusů Škoda 27Tr, ke kterým v příštím roce přidáme dalších dvacet. Naše plány tím ale nekončí, věříme, že rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže nám dá zelenou k nastartování projektu montáže nových trolejbusů u nás v podniku a podaří se nám pořídit i krátké trolejbusy,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Trolejbusy Škoda 27Tr jsou čtyřdveřové kloubové vozy o délce 18 metrů, z nichž každý pojme více než 120 osob. Cestujícím nabídnou komfortní svezení v klimatizovaném a plně nízkopodlažním interiéru vybaveném pohodlnými, částečně čalouněnými sedadly, USB nabíječkami a informačním systémem s LCD monitory.
První trolejbusy Škoda 27Tr do Brna dorazily v listopadu a jejich dodávka bude pokračovat do Vánoc. Cestující se s nimi svezou od 13. prosince, nejčastěji na páteřních linkách 25, 26 a 37. Mezi jejich fyzickým dodáním a nasazením do provozu je potřeba vozy zkontrolovat, oživit řídicí a informační systém, označit evidenčními čísly a piktogramy, nainstalovat validátory, zaevidovat do majetku a informačních systémů dopravního podniku a proškolit řidiče a mechaniky.
Nové vozy v provozu nahradí trolejbusy typu 15Tr, 22Tr, 25Tr, ale i 14Tr a 21Tr. Některé z nich v Brně jezdí od 80. a 90. let a jsou na hranici své životnosti. Část z nich čeká likvidace, o devět kusů typu 25Tr projevil zájem Dopravní podnik Ústí nad Labem.
Brno je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v Česku. První trolejbusy zde do ulic vyjely v roce 1949. Dnes ulicemi města jezdí na 12 linkách téměř 140 trolejbusů.
Každý kloubový trolejbus pojme pojme více než 120 osob. Jsou vybavené klimatizací, částečně čalouněnými sedadly, USB nabíječkami a informačním systémem s LCD monitory Bustec. Foto DPMB
Dopravní podnik města Brna v pondělí 13. prosince ve vozovně Komín představil prvních třináct trolejbusů Škoda 27Tr, dalších sedm přijede do Vánoc. Foto DPMB
První tři nové trolejbusy vyjely s cestujícími 13. prosince. Foto DPMB