Dopravní podnik města Brna pokřtil 11.12. druhou tramvaj ŠKODA 13T.

První tramvaj ŠKODA 13T v jihomoravské metropoli dostala v září od primátora Brna jméno Adélka, její následovnice se bude jmenovat Barborka.
První tramvaj ŠKODA 13T v jihomoravské metropoli dostala v září od primátora Brna jméno Adélka, její následovnice se bude jmenovat Barborka.
Dodatek k tiskové zprávě po upozornění čtenáře BUSportálu 18.12.2007: V tiskové zprávě bylo nepřesná informace k jeden a půl sedadlu - v tramvaji Škoda 13T není. Rozpis dodávek: Do konce roku 2011 jich bude 20, rok 2008 čtyři, 2009 čtyři, 2010 pět a 2011 také pět.
Dopravní podnik města Brna pokřtil v úterý 11. prosince velkokapacitní tramvaj ŠKODA 13T, již druhou, která byla do tohoto města dodána.

Do dvou let má v Brně jezdit celkem šest tramvají ŠKODA 13T, do roku 2011 pak jedenáct. Každá z nich dostane své jméno, brněnský Dopravní podnik tak pokračuje v obnovené tradici. Nové velkokapacitní tramvaje z podniku ŠKODA TRANSPORTATION omladí vozový park a zvýší kulturu přepravy cestujících. Pětičlánková tramvaj ŠKODA 13T s designem od firmy Porsche má dva zavěšené nízkopodlažní díly, které zaujímají 48 procent z celkové plochy vozidla pro cestující. Tramvaj je určena pro 269 cestujících, z toho 68 sedících. Do tramvaje mohou nastupovat velmi pohodlně, výška nástupní hrany je pouhých 350 mm nad kolejemi. Cestující přepraví tramvaj ŠKODA 13T bezpečně a pohodlně, vůz je vybaven mnoha novými bezpečnostními prvky včetně zcela nových systémů brzd. Délka tramvaje 31,06 m, výška 3,7 m a šířka 2,46 m, maximální rychlost je 70 km/h.
Řidič tramvaje ŠKODA 13T má velmi účelně a pohodlně vybavenou kabinu s klimatizací, vytápěná čelní a boční skla umožňují dokonalý výhled za každého počasí. Elektricky vyhřívaná a dálkově ovládaná jsou i zpětná zrcátka. Nástup a výstup cestujících řidič sleduje na dvou monitorech prostřednictvím kamerového systému, čtyři kamery jsou vně vozu, dvě uvnitř. I když je řidič v oddělené kabině, může s cestujícími kdykoliv hovořit prostřednictvím hlasového komunikátoru (interkomu).
Řízení tramvaje usnadňuje počítačový systém, který nedovoluje zvýšit rychlost v zatáčkách a v prudkém svahu nad stanovenou mez. Tramvaj tak nemůže vykolejit. Štíhlý profil skříně její karoserie brání střetu s míjejícími tramvajemi i v zatáčkách v úzkých uličkách městského centra, kde jiné tramvaje musejí čekat na průjezd protijedoucího vozidla.
Řidiči tramvají přirovnávají jízdu v tramvaji Š 13T k jízdě velmi pohodlným osobním automobilem. Oceňují například nejen pohodlné křeslo, ale i výškově stavitelnou podložku pod nohy. Nezávisle na výšce postavy má tak každý řidič dokonalý výhled, který je v jiných vozech těžko dosažitelný.
Cestující jsou informováni o místech, kam je tramvaj veze, na čtyřech informačních panelech se sledem jednotlivých zastávek na lince. Nastupovat a vystupovat do vozu mohou čtyřmi dvoukřídlými a dvěma jednokřídlými dveřmi. V nízkopodlažních článcích tramvaje ŠKODA 13T jsou také nová 1,5 místná sedadla pro rodiče s dětmi.
TZ Škoda
Nakládání tramvaje ŠKODA 13 T pro Brno v areálu plzeňské Škodovky 10.9.2007.