Dopravní podnik města Brna objednal další trolejbusy Škoda 32 Tr
26. ledna dorazil z Plzně do Brnoa dvacátý trolejbus Škoda 32Tr. Dostal ev. č. 3328. Do ulic se teprve chystá. Foto DPMB

Na konci ledna převzal dopravní podnik poslední z objednaných dvaceti parciálních trolejbusů Škoda 32 Tr. Na začátku února podepsal se ŠKODA ELECTRIC kupní smlouvu na posledních dvacet kusů z rámcové dohody uzavřené na konci února 2022. Přijet by měly během jednoho roku. Smluvní strany se v září 2024 dohodly na vyšší ceně za vozidla.

Reklama

Na konci ledna převzal dopravní podnik poslední z objednaných dvaceti parciálních trolejbusů Škoda 32 Tr. Na začátku února podepsal se ŠKODA ELECTRIC kupní smlouvu na posledních dvacet kusů z rámcové dohody uzavřené na konci února 2022. Přijet by měly během jednoho roku. Smluvní strany se v září 2024 dohodly na vyšší ceně za vozidla.

Dvounápravové nízkopodlažní trolejbusy s karosérií SOR a s přídavným bateriovým pohonem, díky kterému mohou ujet až deset kilometrů mimo trolejové vedení, nahradí v Brně staré vozy typu 21 Tr.

Deset objednaných vozů předala ŠKODA ELECTRIC do Brna letos v červnu.  Nové vozy umožnily vyřadit z provozu poslední vysokopodlažní trolejbusy Škoda 14 Tr. Vozy ev. č. 3276, 3260, 3274, 3279 odkoupilo v únoru 2024 Občanské sdružení Za záchranu historických trolejbusů a autobusů.

Dodávka dalších deseti Škoda 32 Tr začala v listopadu 2023 na veletrhu CZECHBUS, kde si generální ředitel DPMB Miloš Havránek symbolicky převzal první vůz a potvrdil, že by podnik rád využil opci a objednal i zbývajících 20 trolejbusů z rámcové dohody. Kupní smlouva byla uveřejněna v Registru smluv 2. února 2024. Cena jednoho trolejbusu činí 11,8 mil. Kč bez DPH. Deset dodá Škodovka do 31.12.2024 a deset do 31.1.2025.

Aktualizováno 25. 9. 2024: V Registru smluv byl zveřejněn Dodatek č. 1 ke kupní smlouvě z 2. 2. 2024. Škoda Electric v rámci jednání o objednávce zbývajících 20 kusů uplatnila v souladu s občanským zákoníkem právní institut podstatné změny okolností vzhledem k původní ceně, která byla celkem 11 800 000 Kč bez DPH (včetně komponentů RIS II a EOC), zejména razantní nárůst výrobních nákladů na trhu drážních vozidel ode dne podání nabídky 25.11.2021 a smluvní strany se tak dohodly na ceně o 7,83 % vyšší, tj. celkem 12 701 000 Kč bez DPH za jedno vozidlo.