Dopravní podnik města Brna koupí minibusy SOR ICN 9,5
Autobusy SOR ICN 9,5 provozuje od června v Praze Arriva. Foto Arriva

Rámcová dohoda je uzavřena na dodávku dvaceti minibusů, deset kusů je SOR povinen dodat do osmi měsíců a zbývajících deset může dopravní podnik objednat v letech 2025-2026. Není to ale závazné.

Rámcová dohoda je uzavřena na dodávku dvaceti minibusů, deset kusů je SOR povinen dodat do osmi měsíců a zbývajících deset může dopravní podnik objednat v letech 2025-2026. Není to ale závazné.

Prvních deset minibusů SOR ICN 9,5 v provozu v Brně nahradí vyřazené minibusy Stratos, a to zejména na méně vytížených linkách. Za desítku vozů Dopravní podnik města Brna (DPMB) zaplatí 51 miliónů korun, pokud s nimi bude spokojen, umožňuje mu rámcová dohoda nakoupit za stejnou cenu dalších deset kusů v letech 2025-2026. První vozy se v Brně objeví už na konci letošního roku.

"Nákup nových minibusů je důležitým krokem ke zlepšení kvality našich dopravních služeb pro obyvatele města Brna. Moderní vozidla nám umožní poskytovat cestujícím efektivní a pohodlnou dopravu. Vozy SOR ICN 9,5 jsou náhradou vyřazených minibusů Stratos. Jde o uživatelsky výrazně přívětivější vozy, které jsou kapacitnější, klimatizované, pohodlné a také ekologičtější, protože splňují nejpřísnější emisní normu Euro 6," uvedl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Minibusy SOR ICN 9,5 jsou vhodné pro provoz ve městě i pro příměstské linky. Nové dvoudveřové a částečně nízkopodlažní minibusy pro Brno budou vybaveny klimatizací, USB nabíječkami, LCD obrazovkami a nově také koženkovými sedačkami. Na nich chce DPMB otestovat tento druh potahu z hlediska komfortu pro cestující a snadné údržby.  Oproti svým předchůdcům mají vozy výrazně větší kapacitu - 28 míst k sezení a 46 ke stání.

Dle rámcové dohody má výrobce na dodání minibusů osm měsíců. Máme však přislib, že první vozy dorazí ještě na konci letošního roku. Pokud s nimi budeme spokojeni, využijeme rámcové dohody a pořídíme dalších deset kusů, jimiž bychom v budoucnu nahradili minibusy Dekstra,“ dodal Havránek.

Náklady na jeden vůz činí 5,1 milionu korun, celkově tedy investice za deset minibusů činí 51 miliónů Kč. Dopravce je pokryje z vlastních zdrojů.

Podle údajů z nabídek účastníků zadávacího řízení měl SOR jednoho konkurenta. Ten nabídl dodat jeden minibus za 6 milionů korun. Kromě ceny byla hodnotícím kritériem záruka na minibus, oba účastníci shodně poskytli 60 měsíců. Dalšími kritérii byla spotřeba nafty (SOR 32,3 litru, druhý účastník 33,2 l) a termín dodání, který byl rovněž stejný, tj. 8 měsíců.

DPMB vozy nasadí například na linky 62, 65, 68, 80, 211 a 302, kde není vhodné či nutné nasazovat standardní autobusy.

Technická specifikace SOR ICN 9,5:

Šířka: 2,53 m   

Výška: 3,12 m                  

Délka: 9,55 m  

Motor: Iveco EURO6

Max. výkon: 184 kW

Max. rychlost: 80 km/h


Dopravní podnik města Brna koupí minibusy SOR ICN 9,5
Dvacet minibusů SOR ICN 9,5 koupil Dopravní podnik hlavního města Prahy. Foto DPP. Ondřej Kubát
Dopravní podnik města Brna koupí minibusy SOR ICN 9,5
Dopravní podnik města Brna koupí minibusy SOR ICN 9,5
Dopravní podnik města Brna koupí minibusy SOR ICN 9,5
SOR ICN 9,5 pro Prahu. Foto DPP, Ondřej Kubát