Nová Solaris Urbino 18 budou slavit v Bratislavě brzy rok v provozu. Staré Karosy by mělo nahradit až 70 kloubových Otokar Kent C. Obnova čeká i tramvajovou část flotily DPB. V srpnu začnou tendry na další autobusy. Foto DPB
Podle výsledků soutěží na dieselové, CNG a elektrické autobusy bude dopravní podnik žádat o podporu ze strukturálních fondů EU.
Podle výsledků soutěží na dieselové, CNG a elektrické autobusy bude dopravní podnik žádat o podporu ze strukturálních fondů EU.
Dopravní podnik Bratislava (DPB) informoval o záměru veřejných soutěží na čtyři různé druhy pohonů dvanáctimetrových autobusů. Počet objednaných vozidel bude záviset na získání spolufinancování z evropských fondů.
Osmdesát dieselových (Euro 6D) nebo CNG autobusů, čtyřicet elektrobusů či autobusů na vodíkový pohon. Měníme filozofii pro veřejné zakázky na pořízení nových vozidel. Výsledek soutěží bude podkladem pro ucházení se o finanční zdroje z příslušných programů strukturálních fondů EU nebo jiných prostředků určených k nákupům vozidel, uvedl DPB.
"Protože proces veřejných zakázek je obvykle zdlouhavý, nečekáme na konkrétní výzvu, ale soutěžíme už v předstihu. Preferujeme uzavřít rámcové smlouvy zejména na nákup nízkoemisních dopravních prostředků. Jejich cena je však několikanásobně vyšší a financování jejich nákupu je podmíněno zejména prostředky z Evropské unie. Vozidla se standardním pohonem přicházejí v úvahu v případě, že se na proplacení takového nákupu nenajdou příslušné dotační mechanismy," řekl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB a.s.
Cestující budou vozit plně klimatizované a nízkopodlažní autobusy s determálními bočními okny, které zajistí tepelný komfort zejména v letních měsících. Samozřejmostí jsou nerezová madla a tyče, hygieničtější koženková sedadla, kamerový systém i nový informační systém s plnobarevnými LED panely a vnitřními LCD displeji, zobrazujícími reálné odchody návazných spojů ze zastávek. Ty se již stávají v nových vozidlech standardem, stejně jako výkon klimatizace.
Osmdesát dieselových (Euro 6D) nebo CNG autobusů, čtyřicet elektrobusů či autobusů na vodíkový pohon. Měníme filozofii pro veřejné zakázky na pořízení nových vozidel. Výsledek soutěží bude podkladem pro ucházení se o finanční zdroje z příslušných programů strukturálních fondů EU nebo jiných prostředků určených k nákupům vozidel, uvedl DPB.
"Protože proces veřejných zakázek je obvykle zdlouhavý, nečekáme na konkrétní výzvu, ale soutěžíme už v předstihu. Preferujeme uzavřít rámcové smlouvy zejména na nákup nízkoemisních dopravních prostředků. Jejich cena je však několikanásobně vyšší a financování jejich nákupu je podmíněno zejména prostředky z Evropské unie. Vozidla se standardním pohonem přicházejí v úvahu v případě, že se na proplacení takového nákupu nenajdou příslušné dotační mechanismy," řekl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB a.s.
Cestující budou vozit plně klimatizované a nízkopodlažní autobusy s determálními bočními okny, které zajistí tepelný komfort zejména v letních měsících. Samozřejmostí jsou nerezová madla a tyče, hygieničtější koženková sedadla, kamerový systém i nový informační systém s plnobarevnými LED panely a vnitřními LCD displeji, zobrazujícími reálné odchody návazných spojů ze zastávek. Ty se již stávají v nových vozidlech standardem, stejně jako výkon klimatizace.
Pro řidiče bude DPB požadovat prostornou kabinu s úložným prostorem, ergonomické uspořádání přístrojové desky, kvalitní a pohodlné sedadlo a novinkou bude systém sledování mrtvého úhlu.
Pořizovací cena vozidel se vzhledem k různým typům liší. Celková předpokládaná hodnota zakázky na koupi 80 autobusů s dieselovým pohonem je 22 milionů Eur. Soutěže bude DPB vyhlašovat v průběhu srpna.
Nové autobusy v ulicích Bratislavy nahradí 12 až 14letá vozidla.
Pořizovací cena vozidel se vzhledem k různým typům liší. Celková předpokládaná hodnota zakázky na koupi 80 autobusů s dieselovým pohonem je 22 milionů Eur. Soutěže bude DPB vyhlašovat v průběhu srpna.
Nové autobusy v ulicích Bratislavy nahradí 12 až 14letá vozidla.