V sobotu 9. září uspořádal Dopravní podnik Bratislava tradiční Den otevřených dveří, a měl velký úspěch. V posledních letech pořídil dopravce nová vozidla, návštěvníci mohli detailně prozkoumat i nejnovější 24metrový trolejbus Škoda-Solaris. V depu Jurajov Dvor si fanoušci mohli prohlédnou historická vozidla, které dopravní podnik vypravuje při různých speciálních příležitostech a poprvé kompletně zrenovovaný Ikarus 280 (280.08).
V sobotu 9. září uspořádal Dopravní podnik Bratislava tradiční Den otevřených dveří, a měl velký úspěch. V posledních letech pořídil dopravce nová vozidla, návštěvníci mohli detailně prozkoumat i nejnovější 24metrový trolejbus Škoda-Solaris. V depu Jurajov Dvor si fanoušci mohli prohlédnou historická vozidla, které dopravní podnik vypravuje při různých speciálních příležitostech a poprvé kompletně zrenovovaný Ikarus 280 (280.08).
"Harmonika" vyrobená v roce 1987 jezdila v Bratislavě do roku 2003. O jeho renovaci se postarala společnost Lanta-Consulting z Maďarska (ze tří uchazečů o zakázku byla úspěšná s nabídkovou cenou 92 800 Eur). Požadavkem bylo uvést autobus téměř do výrobního stavu a použít co nejvíce originálních dílů.
Výrobcem kloubových vozů Ikarus 280 byl maďarský závod na karoserie a autobusy Ikarus Budapest. Prototyp kloubního Ikarusu 280 vznikl v roce 1971 spolu s „krátkou“ dvounápravovou verzí Ikarus 260. Kloubní verze byla nástupcem Ikarusu 180, který se ale do Československa nedodával. Sériová výroba Ikarusů 280 začala v roce 1973 a trvala až do roku 2002. Autobusy byly vyráběny v různých modifikacích v městském i linkovém provedení. Exportovány byly ve velkých počtech do mnoha států světa.
Díky blízkosti budapešťského závodu a dobrým kontaktům s DPB začaly dodávky velkokapacitních Ikarusů již v roce 1974 a trvaly sedmnáct let, přičemž bylo dodáno rekordních 760 vozů. Poslední autobusy Ikarus 280 byly z provozu v Bratislavě vyřazeny začátkem roku 2008.
Více o bratislavských Ikarusech na webu imhd.sk