Dopravní podnik Bratislava může objednat nové parciální trolejbusy
Tříčlánkové trolejbusy vyjedou na Slovensku (i v Čechách) poprvé.

Celkem 50 trolejbusů značek SOR, Škoda a Solaris vyjede do ulic příští rok. Dopravní podnik získal finance z fondů EU na jejich nákup a uzavře s vysoutěženými výrobci objednávky.
Celkem 50 trolejbusů značek SOR, Škoda a Solaris vyjede do ulic příští rok. Dopravní podnik získal finance z fondů EU na jejich nákup a uzavře s vysoutěženými výrobci objednávky.
Už příští rok by do ulic hlavního města Slovenska měly vyrazit desítky nových parciálních trolejbusů. Dopravní podnik Bratislava (DPB) získal na jejich nákup finance z fondů Evropské unie z Operačního programu Integrovaná infrastruktura (OPII). Ministerstvo dopravy a výstavby 14. března podepsalo s DPB smlouvu o poskytnutí nenávratného finančního příspěvku ve výši přibližně 43 milionů Eur, DPB se na projektu podílí 5% spolufinancováním.
 
Úplnou novinkou budou vysokokapacitní 24metrové „megatrolejbusy“Škoda-Solaris 24, jedny z nejdelších trolejbusů na světě, kterých bude celkem 16. Kratších 18metrových Škoda 27 Tr přijede 23 kusů a 11 kusů SOR TNS s délkou 12 metrů dodá SOR Libchavy. Všechny budou vybaveny baterií pro jízdu na úsecích mimo trolejové vedení. Vozy budou nízkopodlažní a s moderní výbavou pro cestující.  

Tříčlánkové „megatrolejbusy“ mají odlehčit dopravní situaci ve východní části Bratislavy. Jejich provoz nemá prozatím nikde v Česku ani na Slovensku obdoby, do dvou let ale vyjedou i v Praze na budoucí trolejbusové lince na letiště. V Bratislavě je dopravní podnik plánuje nasadit na linku 71, na které zvýší přepravní kapacitu spojů. 18metrové trolejbusy budou jezdit na prodloužené lince 40 z Hlavního nádraží přes Autobusové nádraží k Mostu SNP nebo na současné autobusové lince 61 mezi Hlavním nádražím a Letištěm. Provoz těchto trolejbusů je spojen s projekty výstavby nových trolejbusových tratí mezi Autobusovým nádražím a Novým SND a mezi Trnávkou a Avion Shopping Parkem. Kratší, 12metrová verze trolejbusů umožní spojit linky 41 a 44 do jedné linky a nebude tak nutné přestupovat na zastávce Búdková.

Vozidla vysoutěžil DPB v závěru minulého a začátkem letošního roku za velmi příznivé ceny.  Nákup byl však podmíněn získáním finančních prostředků. Uzavření objednávek podle dopravního podniku proběhne během příštích dnů a vozy by tak do Bratislavy měly dorazit v průběhu příštího roku.

Ročně trolejbusy v Bratislavě přepraví kolem 30 milionů cestujících