Po nedávné dodávce nových trolejbusů a tramvají vyhlašuje dvě veřejné zakázky zaměřené na kloubové autobusy. Výsledkem budou rámcové dohody na výrobu dieselových a plynových třínápravových autobusů.
Po nedávné dodávce nových trolejbusů a tramvají vyhlašuje dvě veřejné zakázky zaměřené na kloubové autobusy. Výsledkem budou rámcové dohody na výrobu dieselových a plynových třínápravových autobusů.
Předmětem veřejných zakázek je vyrobení, dodání a schválení pro provoz 110 kusů nových nízkopodlažních kloubových autobusů na dieselový pohon a 130 kusů nových nízkopodlažních kloubových autobusů na CNG pohon. Nové kloubové třínápravové autobusy s minimální kapacitou 130 cestujících a délkou do 18,8 metru do budoucna přispějí ke zvýšení kvality cestování. Podrobnosti 14. října zatím nebyly zveřejněny.
Rámcové dohody umožní dopravnímu podniku v závislosti na možnostech financování nákup nových vozidel na základě objednávek. Předpokládaná hodnota zakázky na 110 kloubových autobusů na dieselový pohon je 48,620 milionu EUR a na 130 kloubových autobusů na CNG 64,870 milionu EUR. DPB plánuje financovat nákup nových autobusů z více zdrojů, včetně fondů EU, státního rozpočtu, rozpočtu Hlavního města SR Bratislavy a vlastních zdrojů. V případě, že se nepodaří zajistit dostatečné financování, si DPB vyhrazuje právo zadávání veřejných zakázek zrušit.
DPB soutěžil dodavatele kloubových autobusů v podobném rozsahu před dvěma lety. V září 2022 měl zájem nakoupit 150 ks autobusů s pohonem na CNG a 100 s dieselovým. Čtyřleté rámcové smlouvy mu měli umožnit podle finančních možností objednávat autobusy až do roku 2027. Dopravní podnik ale žádnou ze smluv neuzavřel a v roce 2024 obě soutěže zrušil "z důvodu změny potřeb".
V minulém výběrovém řízení se soutěže na dieselové kloubové autobusy zúčastnili Solaris Bus & Coach, Corex (prodejce Iveco Bus), Otokar Otomotiv a SOR Libchavy. O zakázku na autobusy s pohonem na CNG Solaris Bus & Coach a Corex. Předpokládaná hodnota zakázky na dodání autobusů s pohonem na CNG činila 52,5 milionu EUR a hodnota soutěže na autobusy s dieselovým pohonem 33 milionů EUR.
V Bratislavě uvedli do provozu nové kloubové autobusy naposledy v roce 2022. DBP uzavřel v květnu 2021 rámcovou smlouvu s Otokar Otomotiv na nákup 70 vozidel. Tendru se v roce 2019 zúčastnily také SOR Libchavy, Solaris a Mercedes-Benz. Otokar dodal třínápravové vozy Kent C za cenu 254 950 eur. Šlo o největší a zároveň nejvýhodnějí nákup kloubových autobusů v posledních letech.
V současné době jezdí všechny kloubové autobusy na naftu. Nejstarší vozy SOR a Mercedes-Benz mají přibližně 14 let. Nové vozy mají zlepšit komfort cestování a budou plnit aktuální ekologické normy.

Dopravní podnik města Brna pořídí 37 kloubových autobusů od…
Během dvou let vyrobí Solaris 120 kloubových autobusů do…
Ve Vysokém Mýtě vyrobili další autobusy pro náhradní…


