Poslední valná hromada Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska se konala na začátku prosince v Čeladné za účasti reprezentace Ministerstva dopravy, ČESMAD Bohemia,
Poslední valná hromada Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska se konala na začátku prosince v Čeladné za účasti reprezentace Ministerstva dopravy, ČESMAD Bohemia,
Poslední valná hromada Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska se konala na začátku prosince v Čeladné za účasti reprezentace Ministerstva dopravy, ČESMAD Bohemia, Svazu dopravy ČR a řady dalších. K hlavním bodům patřila problematika dopravní obslužnosti, a to zejména s výhledem na rok 2003. Přes problémy v souvislosti se vznikem krajů je reálné, že v roce 2003 nedojde ke snížení nebo omezení dopravní obslužnosti, naopak v některých regionech posílí.V návrhu státního rozpočtu je navýšení asi o 19% proti roku 2002 v kapitole Doprava. Prostředky se využijí k vyrovnání dopravní obslužnosti v rámci krajů a budou účelově vázány. Kromě těchto státních dotací budou na osobní dopravu přispívat i kraje; města a obce pak budou hradit prokazatelné ztráty vzniklé nad rámec dopravní obslužnosti. Je počítáno s navýšením dotací na obnovu vozového parku příměstské a městské dopravy. V převodu kompetencí existují podstatné regionální rozdíly. Dopravcům je odmítáno prodloužení licencí, ve vztahu ke zpracování jízdních řádu jsou problémem i snahy o uzavírání smluv na zajištění obslužnosti pouze na půl roku. Zrušením okresů také dojde k "oddálení" státní správy od dopravců - v Jihomoravském kraji zřizuje proto krajský úřad regionální pracoviště.
Redakčně kráceno. Celý článek najdete ve 20. čísle novin ASDFF Dopravák 2002.
Redakčně kráceno. Celý článek najdete ve 20. čísle novin ASDFF Dopravák 2002.