Dopravci v PID pořídili vloni 121 nových autobusů
62 nových autobusů přijelo v roce 2022 do Středních Čech z Vysokého Mýta. Foto Arriva

Většinu nových vozů v šedočervených barvách koupil ICOM transport pro ČSAD  Benešov a ČSAD Slaný. Následuje OAD Kolín a Arriva. Přes 60 nových autobusů je značky Iveco. Rekord nových vozů drží rok 2019.

Reklama

Většinu nových vozů v šedočervených barvách koupil ICOM transport pro ČSAD  Benešov a ČSAD Slaný. Následuje OAD Kolín a Arriva. Přes 60 nových autobusů je značky Iveco. Rekord nových vozů drží rok 2019.

Kromě vozidel s délkou od 11 do 14 metrů, bylo do provozu v Pražské integrované dopravě uvedeno 16 vozů jiné délkové kategorie. Konkrétně  4 minibusy (do 8 metrů délky), 1 midibus (8-10 metrů), 2 midibusy+ (10-11 metrů), 6 vozů standard+ (14-17 metrů) a 3 kloubové (17-19 metrů).

Více než polovina nových autobusů přijela do Středních Čech z Iveco z Vysokého Mýta, 28 autobusů bylo značky Setra, MAN dodal do PID 14 autobusů a Škoda 13 vozidel. SOR nebo Dekstra a Rošero po jednotkách kusů.

ČSAD Benešov získalo s 19 novými autobusy první místo, v těsném závěsu za ní se umístili dopravci OAD Kolín s 16 a Arriva City se 14 vozy.

Statistiku procentuálního zastoupení loňských přírůstků ovládli menší dopravci, pro něž jsou i jednotky autobusů výraznou částí jejich autoparků. Největším podílem vozů s rokem výroby 2022 se může pochlubit LEXTRANS BUS, který díky jednomu kusu nového Crosswaye obměnil 33% svých autobus. Na dalších místech se umístily Autodoprava Lamer s 20%, ČSAD Benešov s 19%, Kokořínský SOK s 18%, nad hranicí 10% se pak umístily ČSAD Slaný, ČSAD Česká Lípa a Lutan.

Nejvíce, tedy 33 (27%), nových autobusů brázdí ulice hlavního města. 20 (16,5%) vozí cestující na Benešovsku, 18 (15%) na Nymbursku a Kolínsku a 17 (14%) na Kladensku.

Všechny nové autobusy jsou vybaveny podle nových Standardů kvality PID - v šedo-červených barvách, mimo jiné mají klimatizaci a jízdenku lze zaplatit kartou. V současné době tvoří přibližně 3,5% všech autobusů v síti PID.

V roce 2023 bude dál probíhat pravidelná obnova vozových parků dopravců PID. Již během prvních týdnů novébo roku přijede více než desítka nových vozů na Rakovnicko nebo do okolí Benátek nad Jizerou.

Rekordních 373 nových autobusů pořídíli dopravci PID v roce 2019. Průměrné stáří vozového parku se za všechny dopravce podařilo výrazně snížit z 8,5 na 7,0 let.

Z 373 autobusů bylo 206 určených pro provoz v pražské MHD, 167 na příměstských a regionálních linkách PID. Z celkového počtu nových vozidel bylo 102 kloubových, 33 patnáctimetrových, 220 standardních dvanáctimetrových a 18 s nižší kapacitou. Nejvíce nových autobusů pořídilo pět dopravců Dopravní podnik hl. m. Prahy (182 autobusů), ČSAD Střední Čechy (42 autobusů), ARRIVA CITY (34 autobusů), ČSAD MHD Kladno (34 autobusů) a ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY (32 autobusů). Podle výrobců obsadil první příčku SOR s 245 autobusy, druhé bylo Iveco s 81 autobusy a třetí Scania s 15 vozy. Dále následoval MAN (14 autobusů), Setra (10 autobusů), Solaris (5 autobusů) a Dekstra (3 autobusy).

V roce 2020 dopravci PID obnovili své vozové parky celkem 356 autobusy. Bylo to téměř 13 % všech autobusů v systému PID, kterých bylo přes 2 800. Od SOR Libchavy bylo 178 autobusů, značky Iveco 104, Setra 30, Solaris 25, Scania 14, Dekstra 3, Mercedes-Benz a MAN 1 kus. 173 autobusů pořídil Dopravní podnik hl. m. Prahy, ČSAD StřednÍ Čechy 54, ČSAD MHD Kladno 28, ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY 25, ČSAD Benešov a OAD Kolín po 20 autobusech, ARRIVA CITY 10, ČSAD Slaný 10, ČSAD POLKOST a MARTIN UHER po 4 a AUTODOPRAVA LAMER a Kateřina Kulhánková - EXPRESCAR po 2 autobusech.

Zdroj: PID