Dopravci se sešli na Slovensku.

V objektu společnosti Quicktrans v Papradně Podjavorník se sešla letošní poslední valná hromada ADSSF za přítomnosti zástupců Ministerstva dopravy, vedení ADSSS, společnosti Scania a BUSportálu.
V objektu společnosti Quicktrans v Papradně Podjavorník se sešla letošní poslední valná hromada ADSSF za přítomnosti zástupců Ministerstva dopravy, vedení ADSSS, společnosti Scania a BUSportálu.
Další fotografie naleznou oprávněné osoby pod logem ADSSF na HOMOPAGE v rubrice ADSSF - Ostatní.
V oblasti osobní dopravy se vyhodnotil dopad zvýšených cen nafty do cen pravidelné dopravy a stanovisko krajských úřadů. Mnoho dopravních společností přistoupilo ke zvýšení cen jízdného. Dodatečná podpora ze strany kraje byla zaznamenána jen u několika KÚ. Dopravci žádají vyjasnění odděleného účetnictví v osobní dopravě. Diskutována byla činnost dopravce jako podnikatelského subjektu a možnost docílení v oboru POD zisku. Jako bezproblémové bylo označeno zavedení a provoz žákovského jízdného. Zejména pro zaměstnance dopravních společností je zajímavé ukončení Dohody o poskytování jízdních výhod k 31.1.2006. V praxi to znamená, že jízdní výhody bude moci čerpat zaměstnanec a jeho rodinní příslušníci pouze u společnosti, ve které je zaměstnán. Otazníkem je čerpání výhod důchodcï a úřady. V oblasti nákladní dopravy se ukazuje jako nevýhoda při vyjednávání se státní správou absence výkazů z této oblasti.

Reprezentace ministerstva dopravy uvedla, že v oblasti tzv. dotací na nákup autobusů se očekávají stejná pravidla i objem prostředků pro rok 2006 jako pro rok 2005. Posledním dnem pro vyzvednutí limitního oznámení je letos 9. prosinec. Nadále trvá podpora RWE Transgas pro plynové autobusy - 200 000 na jedno vozidlo. Do roku 2020 se počítá se stovkou CNG plnicích stanic. Státní rozpočet je v dopravě navrhován ve stejném rozsahu jako v letošním roce.
Dopravcům se představila společnost Scania. Ta vznikla původně jako společnost na výrobu jízdních kol - původní značka VABIS se se značkou SCANIA spojuje v roce 1897, kdy je sestrojen první automobil. První autobus je vyroben v roce 1911. V loňském roce bylo společností vyrobeno 5519 autobusů - nákladních vozů produkuje firma cca 10 x více. Ve Skandinávii jezdí zejména autobusy "OMNI" - Omnicity, Omnilink, Omniline, ve Švýcarsku je produkována Scania Hess a po Evropě je karosářem Scanie španělský IRIZAR. Na evropských silnicích potkáme kromě luxusního autokaru Scania Irizar PB také Scania Irizar Century, Intercentury a Capacity. V prostoru před hotelem Podjavorník prezentovala společnost vysokokapacitní 15m autobus Scania Intercentury, 2 roky provozovaný společností PROBO TRANS Beroun na vnitropřepravě s řiditelnou zadní nápravou.

Dopravci se sešli na Slovensku.
Dopravci se sešli na Slovensku.