
Akreditace i pro dovoz a distribuci autobusů Temsa v ČR.
Akreditace i pro dovoz a distribuci autobusů Temsa v ČR.
2. března 2009 podepsali zástupci brněnské dopravní společnosti Tourbus, a.s. a tureckého výrobce TEMSA smlouvu o zajišťování komplexních servisních služeb na autobusy a autokarů této značky. Od letošního ledna je Tourbus také akreditovaným zástupcem pro dovoz a distribuci vozů TEMSA v České republice.
Společnost TEMSA se sídlem v turecké Adaně, která před dvěma roky oslavila 20 let své činnosti, je klíčovým hráčem nejen na autobusovém trhu v Turecku, ale úspěšně se etablovala i na mezinárodních trzích. Více než 80 procent exportu je přitom určeno pro evropské trhy - TEMSA má svá zastoupení např. v Belgii, Francii, Německu či v Rakousku, autobusy této značky jezdí také v Dánsku , Španělsku a v dalších zemích. Výrobní program TEMSA zahrnuje v současnosti sedm modelů, a to autobusy městské, příměstské a dálkové a turistické autokary. Na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku získala TEMSA prestižní ocenění „Manufacturer of the Year 2008“ (Nástavbář roku).
„ Společnost TEMSA stavěla dříve autobusy na komponentech Mitsubishi, ale protože ty nejsou v Evropě až tak zaběhlé, začala ve vozidlech používat agregáty od předních evropských výrobců, jako např. motory MAN a DAF, převodovky a nápravy ZF apod. Proto když hledala v České republice partnera pro zřízení smluvního servisu, obrátila se na naši společnost Tourbus, a.s., která má dlouholetou tradici v provozování autorizovaného servisu MAN - v servisní síti MAN jsme zapojeni už od roku 1992, kvalitní vybavení a dlouholeté zkušenosti máme rovněž pro opravy převodovek ZF a mnoha dalších komponentů a agregátů zastavovaných do autobusů. Musím ale připomenout, že už před podpisem samotné servisní smlouvy jsme se stali akreditovaným zástupcem firmy TEMSA pro Českou republiku - od letošního ledna jsme totiž držitelem osvědčení vydaného Ministerstvem dopravy ČR pro dovoz a distribuci autobusů a autokarů značky TEMSA na českém trhu,“ říká Miroslav Kepák, ředitel technického úseku společnosti Tourbus, a.s.
Protože TEMSA se chce u nás ve větší míře etablovat, připravuje společně s Tourbusem několik prezentačních akcí pro české dopravce. Jak Miroslav Kepák dodává, v první fázi jim chtějí představit dva modely autobusů: „Oba modely plní stanovené emisní limity a jsou v České republice homologovány. Prvním modelem jsou nízkopodlažní typy OPALIN 8 a OPALIN 9 vybavené agregáty MAN a žárově zinkovaným skeletem. Agregáty jsou od firmy, se kterou Tourbus, a.s. spolupracuje od roku 1991, a se kterou má zájem spolupracovat i nadále. Autobus OPALIN 8 s délkou 7,6 metrů a obsaditelností max. 31+1+1 a OPALIN 9 s délkou 8,4 m a obsaditelností max. 33+1+1 mají dle mého názoru dobrou šanci nahradit různé „hybridy“ postavené na podvozcích nákladních vozidel. Oba typy je možno vyrobit jak ve střídmějším, tak také v luxusním provedení.
Druhým modelem je typ SAFARI HD nabízený v délkách 12,2 a 13 metrů s obsaditelností 53+1+1 nebo variantně 59+1+1 (13 m). Tyto autobusy jsou poháněny motory DAF o výkonu 300 kW, převodovka a nápravy jsou od firmy ZF. Ne zcela běžným řešením je skelet těchto autobusů vyrobený z nerezových profilů. Tyto vozy jsou plnohodnotnými zájezdovými autobusy, srovnatelnými s konkurencí.“
Společnost TEMSA se sídlem v turecké Adaně, která před dvěma roky oslavila 20 let své činnosti, je klíčovým hráčem nejen na autobusovém trhu v Turecku, ale úspěšně se etablovala i na mezinárodních trzích. Více než 80 procent exportu je přitom určeno pro evropské trhy - TEMSA má svá zastoupení např. v Belgii, Francii, Německu či v Rakousku, autobusy této značky jezdí také v Dánsku , Španělsku a v dalších zemích. Výrobní program TEMSA zahrnuje v současnosti sedm modelů, a to autobusy městské, příměstské a dálkové a turistické autokary. Na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku získala TEMSA prestižní ocenění „Manufacturer of the Year 2008“ (Nástavbář roku).
„ Společnost TEMSA stavěla dříve autobusy na komponentech Mitsubishi, ale protože ty nejsou v Evropě až tak zaběhlé, začala ve vozidlech používat agregáty od předních evropských výrobců, jako např. motory MAN a DAF, převodovky a nápravy ZF apod. Proto když hledala v České republice partnera pro zřízení smluvního servisu, obrátila se na naši společnost Tourbus, a.s., která má dlouholetou tradici v provozování autorizovaného servisu MAN - v servisní síti MAN jsme zapojeni už od roku 1992, kvalitní vybavení a dlouholeté zkušenosti máme rovněž pro opravy převodovek ZF a mnoha dalších komponentů a agregátů zastavovaných do autobusů. Musím ale připomenout, že už před podpisem samotné servisní smlouvy jsme se stali akreditovaným zástupcem firmy TEMSA pro Českou republiku - od letošního ledna jsme totiž držitelem osvědčení vydaného Ministerstvem dopravy ČR pro dovoz a distribuci autobusů a autokarů značky TEMSA na českém trhu,“ říká Miroslav Kepák, ředitel technického úseku společnosti Tourbus, a.s.
Protože TEMSA se chce u nás ve větší míře etablovat, připravuje společně s Tourbusem několik prezentačních akcí pro české dopravce. Jak Miroslav Kepák dodává, v první fázi jim chtějí představit dva modely autobusů: „Oba modely plní stanovené emisní limity a jsou v České republice homologovány. Prvním modelem jsou nízkopodlažní typy OPALIN 8 a OPALIN 9 vybavené agregáty MAN a žárově zinkovaným skeletem. Agregáty jsou od firmy, se kterou Tourbus, a.s. spolupracuje od roku 1991, a se kterou má zájem spolupracovat i nadále. Autobus OPALIN 8 s délkou 7,6 metrů a obsaditelností max. 31+1+1 a OPALIN 9 s délkou 8,4 m a obsaditelností max. 33+1+1 mají dle mého názoru dobrou šanci nahradit různé „hybridy“ postavené na podvozcích nákladních vozidel. Oba typy je možno vyrobit jak ve střídmějším, tak také v luxusním provedení.
Druhým modelem je typ SAFARI HD nabízený v délkách 12,2 a 13 metrů s obsaditelností 53+1+1 nebo variantně 59+1+1 (13 m). Tyto autobusy jsou poháněny motory DAF o výkonu 300 kW, převodovka a nápravy jsou od firmy ZF. Ne zcela běžným řešením je skelet těchto autobusů vyrobený z nerezových profilů. Tyto vozy jsou plnohodnotnými zájezdovými autobusy, srovnatelnými s konkurencí.“
Dopravák 4/2009, Jarmila Chromá
DOPRAVÁK
Cena Manufacturer of the Year 2008 pro tureckého nástavbáře TEMSA


Opalin a Safari.