Do nedávno otevřeného nákupního centra Olympia i do zavedeného hypermarketu TESCO v Plzni vozí zákazníky ČSAD autobusy Plzeň
Do nedávno otevřeného nákupního centra Olympia i do zavedeného hypermarketu TESCO v Plzni vozí zákazníky ČSAD autobusy Plzeň
Ode dne otevření nákupního centra je v provozu bezplatná autobusová linka pro zákazníky nákupního centra Olympia. Spoje zvláštní linkové dopravy jezdí denně z Centrálního autobusového nádraží v Plzni k Olympii a zpět. Autobusy dále zastavují v obou směrech na Americké třídě u pomníku, u Hlavního nádraží ČD, u II. polikliniky a na náměstí Milady Horákové. Jízdní řád během prvních týdnů provozu doznal podstatnou změnu - k původní trase přibyla nová linka, která doplnila spoje vedené z centra města o spoje zajišťující propojení nákupního centra Olympia s konečnými stanicemi tramvajových linek č. 1 a 2 na Slovanech a na Světovaru. Jízdní řád naleznete na www.csadplzen.cz

Společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. také zvítězila ve výběrovém řízení společnosti TESCO STORES ČR a.s. na zajištění bezplatné přepravy cestujících do nákupního centra na Rokycanské třídě. Od 1. dubna tak přebrala od Plzeňských městských dopravních podniků veškerou dopravu zajišťovanou autobusy MHD s označením "T". Autobusy společnosti ČSAD autobusy Plzeň a.s. jezdí ze zastávky MHD Plzeň, CAN Husova po trase a zastávkách stávající linky "T" v nezměněném jízdním řádu. Autobusy jsou výrazně označeny logem "Plzeň - obchodní centrum" a "hypermarket TESCO". Na této trase se můžete svézt i s jedinou řidičkou autobusu společnosti ČSAD autobusy Plzeň. Jízdní řád naleznete na www.csadplzen.cz


Na přelomu měsíce února a března 2004 uvedla společnost ČSAD autobusy Plzeň do provozu autobus čínské výroby v americké licenci typu CMC PUDONG CITY.
Autobus se liší svým vnějším vzhledem na první pohled zejména zasklením zbarveným do modra, děleným čelním sklem skoseným před řidičem a předním a zadním transparentem. Autobus je o něco nižší než např. Karosa, nemá pod podlahou prostor pro zavazadla. Interier vozu je zcela originální.

Uvedení autobusu do provozu provázely určité technické problémy, které se postupem času podařilo odstranit. Autobus musel projít dost náročným technickým procesem, aby mu mohla být udělena homologace k použití pro pravidelnou dopravu a mohl projít STK před vlastním nasazením do provozu. Autobus je v ČR jedinou raritou. Majitel ČSAD autobusy Plzeň a.s., skupina Z-GROUP obchoduje v Číně se železem a v rámci obchodních vztahů byla nabídnuta možnost vyzkoušet tento autobus přímo v provozu na silnicích České republiky. Autobusem se můžete svézt na Rokycansku, kde je nasazován denně k zajištění přepravních potřeb občanů Rokycanska zejména k velké radosti školních dětí, které si kvůli "americkému" autobusu v počátku nechávaly ujet dřívější spoje.
technické údaje:
  • Autobus byl zařazen jako M3, třída I a byl homologován podle směrnice EU č. 91/542B.
  • Délka je 11 177 mm, šířka 2 460 mm, výška 2 865 mm.
  • Celková hmotnost 14 460 kg.
  • Kapacita 45 míst k sezení a 23 ke stání.
  • Motor Perkins Co., PHASER 210Ti, výkon 210 kw při 2 500 ot/min.
  • Emisní limit EURO 2.

Zdroj: ČSAD autobusy Plzeň

Foto: BUS Portál


Doprava do hypermarketů a čínský autobus
Doprava do hypermarketů a čínský autobus
Doprava do hypermarketů a čínský autobus