Do Škodovky dorazila první karosérie dvoukloubového trolejbusu pro Bratislavu
Karosérie prvního 24metrového bateriového trolejbusu pro Bratislavu dorazil do Plzně, kde mu dodají veškerou elektrovýbavu. Foto Škoda Electric

Karosérii tříčlánkového trolejbusu o délce 24 metrů dodává Solaris, Škodovka veškerou elektrovýbavu. První vůz z celkem 16 kusů by měl Dopravní podnik Bratislava převzít v polovině roku. Fotkami podobného vozu, ale v barvách PID, se pochlubil také Dopravní podnik hlavního města Prahy.

Karosérii tříčlánkového trolejbusu o délce 24 metrů dodává Solaris, Škodovka veškerou elektrovýbavu. První vůz z celkem 16 kusů by měl Dopravní podnik Bratislava převzít v polovině roku. Fotkami podobného vozu, ale v barvách PID, se pochlubil také Dopravní podnik hlavního města Prahy.

Konsorcium Solaris Bus & Coach, Solaris Slovakia a Škoda Electric zvítězilo ve výběrovém řízení na dodání 16 dvoukloubových trolejbusů v září 2021. O zakázku se ucházel ještě švýcarský HESS.

Dopravní podnik Bratislava bude prvním provozovatelem nejdelšího vozidla v nabídce Solaris. Dvoukloubový trolejbus představil Solaris v roce 2019 na veletrhu Busworld v Bruselu. Je poháněn dvěma trakčními motory o výkonu 160 kW. Další trakční baterie, umístěné na střeše druhého článku, budou dobíjeny při jízdě z trolejového vedení a nepotřebuje další externí napájení. Do režimu pohonu na trakční baterii přepne řidič stisknutím jediného tlačítka.

Výrobcem podvozku a kompletní karoserie je polsko-španělská společnost Solaris Bus & Coach, trakční elektrovýzbroj včetně elektromotorů pochází z dílen společnosti Škoda Electric a montuje se v Plzni.

Stejný typ vozu očekává také hlavní město Praha pro elektrifikovanou linku 119 z Nádraží Veleslavín na letiště. Se stavbou trolejového vedení již Elektrizace železnic začala.

DPP se dnes, 16. března, pochlubil prvními fotkami svého trolejbusu zatím nazývaného Škoda Solaris 24 z výrobního závodu v polském Bolechowo. Trolejbus bude během dubna převezen do plzeňské Škoda Group k instalaci trakční elektrovýzbroje a testování. Zkušební provoz s cestujícími plánuje DPP v druhém pololetí tohoto roku.


Do Škodovky dorazila první karosérie dvoukloubového trolejbusu pro Bratislavu
Karosérie prvního 24metrového bateriového trolejbusu pro Bratislavu dorazil do Plzně, kde mu dodají veškerou elektrovýbavu. Foto Škoda
Do Škodovky dorazila první karosérie dvoukloubového trolejbusu pro Bratislavu
Zástupci pražského dopravního podniku provedli ve výrobním závodě v polském Belechowo první technickou kontrolu nového typu trolejbusu. Foto: DPP – Martin Košek
Do Škodovky dorazila první karosérie dvoukloubového trolejbusu pro Bratislavu
Do Škodovky dorazila první karosérie dvoukloubového trolejbusu pro Bratislavu
Foto: DPP – Martin Košek