Ve čtvrtek 27. července dopoledne dorazil ze Cegelecu do areálu garáže Klíčov pražského dopravního podniku první z 15 trolejbusů SOR TNS 18. Absolvuje testování a zkoušky nutné pro schválení Drážním úřadem.
Ve čtvrtek 27. července dopoledne dorazil ze Cegelecu do areálu garáže Klíčov pražského dopravního podniku první z 15 trolejbusů SOR TNS 18. Absolvuje testování a zkoušky nutné pro schválení Drážním úřadem.
Podle Československého dopraváka se jedná o vůz výrobní číslo 013, který 27. května ukázal veřejnosti. Vůz absolvoval zkoušky v areálu Cegelecu v pražské Michli a nyní na něm bude výrobce testovat elektrovýzbroj a ovládací SW na nabíjecí infrastruktuře. Poté bude absolvovat zkušební jízdy bez cestujících podle parametrů Drážního úřadu. Podle DPP proběhnout na již připravené trati Palmovka - Čakovice.
Připomeňme, že Dopravní podnik hl. m. Prahy měl podle uzavřené smlouvy se SOR Libchavy měl obdržet 15 kloubových bateriových trolejbusů SOR TNS 18 s elektrovýzbrojí od firmy Cegelec pro trolejbusovou linku 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice už 16. dubna 2023. Jako důvod opoždění dokončení výroby a předání nových trolejbusů uvedl SOR Libchavy, jako smluvní partner DPP, komplikace s elektrotechnickými součástkami v rámci subdodavatelského řetězce v důsledku tzv. čipové krize vyvolané pandemií covid-19 a válkou na Ukrajině.
První trolejbus SOR TNS 18 byl převezen do areálu Cegelec na montáž elektrické výzbroje 19. května. Ve čtvrtek 27. července dorazil do depa DPP, kde bude probíhat další testování a zkušební jízdy po Praze, nutné pro schválení k provozu s cestujícími. Do homologace a předání DPP je v majetku výrobce.
Na trolejbusy SOR TNS čekají také města Jihlava a Otrokovice. Do Prešova má SOR dodat sólo trolejbusy SOR TNS 12 do konce roku 2023, dalším zákazníkem je Bratislava a maďarský Szeged. SOR je v těchto případech závislý na subdodávkách Cegelec.