V rámci Dne otevřených dveří se předvedla paleta možností do budoucna i výlet do minulosti. Čím mohou obnovit Pardubice svůj vozový park ?
V rámci Dne otevřených dveří se předvedla paleta možností do budoucna i výlet do minulosti. Čím mohou obnovit Pardubice svůj vozový park ?
Dni otevřených dveří jsme věnovali už článek Z prohlídky - od dispečinku přes dílny a měnírnu po STK.V tomto článku si prohlédnete nabídku nových autobusů. Veteránům budeme věnovat poslední připravovaný materiál.
První snímek patří žlutému autobusu TEDOM CNG z Třebíče. Přes jeho nesporné kvality z pohledu cestujících je jeho budoucnost v Pardubicích v CNG provedení nepravděpodobná. Na přímý dotaz na CNG při prohlídce jsme dostali kategorickou odpověď - plynové autobusy nemají v Pardubicích v plánu. Pokud by TEDOM nabídl v dohledné době diesel např. s motorem Cummins, pak zase nemá zatím v nabídce trolejbus.
S autobusy Irisbus Iveco Citelis a trolejbusy Škoda 24 Tr Irisbus v karosérii Citelis se cestující běžně vozí, proto nebylo třeba je představovat a jsou jednou z reálných možností do budoucna. Irisbus Iveco na DOD přivezl představit linkový Crossway z Vysokého Mýta a italský autokar Domino.
Opravdu impozantní byla přehlídka značky Solaris. Od kloubového 18 m Urbina přes patnáctimetrový modrý speciál, jeden ze dvou určených pro ostravské letiště, žluté dvounápravové "Low Entry" (LE) až po patnáctimetrový třínápravový trolejbus Trollino. Vzhledem k tomu, že Iveco je ve zlomu koncepcí a argumenty kontinuity stávajícího vozového parku s budoucím tak slábnou, se zájmem si počkáme, zda se nějaký Solaris přeci jen v Pardubicích časem nastálo neobjeví. Trolejbus by mohl být buď s elektrovýzbrojí Cegelec, ale třeba i ve variantě s elektrovýzbrojí Škoda, vyrobený v maďarském Škoda - Ganz.
Poslední dva obrázky patří trolejbusu Škoda 14 Tr po kompletní rekonstrukci v plzeňském dopravním podniku. I starší může být jako nové a určitě s nižšími náklady.













Veteráni budou také ... to be continued.