© Michal Kouba
Ta úplně poslední plzeňská tramvaj typu T3 s odporovou výzbrojí ukončila provoz s cestujícími v listopadu 2012. Aktualizováno
Ta úplně poslední plzeňská tramvaj typu T3 s odporovou výzbrojí ukončila provoz s cestujícími v listopadu 2012. Aktualizováno
Opravili jsme nepřesnosti a doplnili informace - tramvaje BUSportálu moc nejdou.Do muzea se přesunula vůbec nejpočetněji vyráběná tramvaj na světě, vůz typu T3. Jeden z vozů, který dlouhá léta vozil pasažéry, 7.1 ledna umístil jeřáb do soukromého Muzea dopravy ve Strašicích na Rokycansku. Jak doplnil Michal Kouba BUSportálu, jde o tramvaj T3 s odporovou výzbrojí a původním interiérem s laminátovými sedačkami. Ty vozy, které po Plzni stále ještě jezdí, prošly v nedávných letech modernizacemi ve Škodovce ( s tranzistorovou výzbrojí) nebo ve vlastních ústředních dílnách PMDP (s výzbrojí tyristorovou Gegelec). Vozy nejsou modernizovány jen výzbrojí, ale i v interiéru a mají nový sběrač - polopantograf.
Vůz převezený do Strašic byl vyřazen už před 2 lety a deponován ve vozovně na Slovanech. Jednalo se pouze o kompletní karoserii bez podvozků (podvozky byly modernizovány). Byl muzeu odprodán.
PMDP mají ve flotile historických vozů ponechán vůz T3 č. 192, který byl před rokem uveden do stavu po vyrobení.
Tvůrci tramvaje T3 vytvořili legendu. V letech 1962 až 1989 jich smíchovská Tatrovka dodala do 47 světových měst 13 713 vozů. Více v loňských článcích:
Listopad 2012: Definitivní ukončení provozu klasických tramvají typu T3 s odporovou výzbrojí
Listopad 2012: Půlstoletí s legendární tramvají typu T3 si připomínají v Praze
© Michal Kouba
© Michal Kouba
© Michal Kouba
© Michal Kouba
© Michal Kouba
© Michal Kouba
© Michal Kouba
© Michal Kouba
© Michal Kouba
© Michal Kouba