
Vozový park Dopravního podniku města Jihlavy se dočká výrazného omlazení. Krajské město zakoupilo dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy z plzeňské Škody Electric. Foto ŠE
Škoda Electric na konci července začala s dodávkami prvních trolejbusů. Z celkem deseti vozů bude sedm parciálních pro linky mimo trolejové vedení.
Škoda Electric na konci července začala s dodávkami prvních trolejbusů. Z celkem deseti vozů bude sedm parciálních pro linky mimo trolejové vedení.
Vozový park Dopravního podniku města Jihlavy se dočká výrazného omlazení. Krajské město zakoupilo dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy z plzeňské Škody Electric.
„Sedm vozidel bude vybaveno bateriovým pohonem, to znamená, že budou moci jezdit i v místech bez trolejového vedení. Tento typ vozů zatím v Jihlavě chyběl,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Tyto, na trhu oblíbené trolejbusy, nasazují dopravní podniky na obsluhu nákupních a průmyslových zón nebo částí měst, kde by bylo nákladné budovat trolejové vedení. Díky své flexibilitě mohou vozy jezdit i v případě výpadku proudu, nebo mohou na nezávislý pojezd bez problémů zvládat objízdné trasy mimo trolejové vedení. Jihlavské trolejbusy ujedou na baterie zhruba 12 kilometrů.
Na sedmi trolejbusových linkách s délkou cca 50 km ujely trolejbusy Dopravního podniku města Jihlavy v roce 2019 1 345 tis. km. V evidenci měl 29 trolejbusů typů Škoda 24 Tr a 26 Tr. Deset nejnovějších je z roku 2011.
Dopravní podnik do budoucna počítá i s nasazením elektrobusů, ty by měly po roce 2024 postupně nahrazovat autobusy. Zatím nakupuje autobusy na CNG od Solaris. První trolejbusy z plzeňské škodovky už jsou v Jihlavě, všechny mají být dodány na přelomu srpna a září.
Škoda Electric dodává nové trolejbusy pro řadu českých měst – například Teplice, Plzeň, Ústí nad Labem, České Budějovice, Pardubice nebo Brno.
„Sedm vozidel bude vybaveno bateriovým pohonem, to znamená, že budou moci jezdit i v místech bez trolejového vedení. Tento typ vozů zatím v Jihlavě chyběl,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Tyto, na trhu oblíbené trolejbusy, nasazují dopravní podniky na obsluhu nákupních a průmyslových zón nebo částí měst, kde by bylo nákladné budovat trolejové vedení. Díky své flexibilitě mohou vozy jezdit i v případě výpadku proudu, nebo mohou na nezávislý pojezd bez problémů zvládat objízdné trasy mimo trolejové vedení. Jihlavské trolejbusy ujedou na baterie zhruba 12 kilometrů.
Na sedmi trolejbusových linkách s délkou cca 50 km ujely trolejbusy Dopravního podniku města Jihlavy v roce 2019 1 345 tis. km. V evidenci měl 29 trolejbusů typů Škoda 24 Tr a 26 Tr. Deset nejnovějších je z roku 2011.
Dopravní podnik do budoucna počítá i s nasazením elektrobusů, ty by měly po roce 2024 postupně nahrazovat autobusy. Zatím nakupuje autobusy na CNG od Solaris. První trolejbusy z plzeňské škodovky už jsou v Jihlavě, všechny mají být dodány na přelomu srpna a září.
Škoda Electric dodává nové trolejbusy pro řadu českých měst – například Teplice, Plzeň, Ústí nad Labem, České Budějovice, Pardubice nebo Brno.



