Tak máme letos schizofrenní První máj. Jásání světičů Práce a eurooptimistů sjednoceno v jeden celek, jen ty vlaječky domodra nějak navíc. Navíc spousta z nás lehce domodra a s hvězdičkami okolo
Tak máme letos schizofrenní První máj. Jásání světičů Práce a eurooptimistů sjednoceno v jeden celek, jen ty vlaječky domodra nějak navíc. Navíc spousta z nás lehce domodra a s hvězdičkami okolo
Tak máme letos schizofrenní První máj. Jásání světičů Práce a eurooptimistů sjednoceno v jeden celek, jen ty vlaječky domodra nějak navíc. Navíc spousta z nás lehce domodra a s hvězdičkami okolo hlavy ze zákona o DPH. Co tento přináší do dopravy ? Například zdanění mezinárodní kamionové dopravy pro tuzemské objednatele a přesun zájezdové dopravy do základní sazby - zcela nezáměrně zrovna před termínem školních výletů. Běžného jízdného se daňové změny netýkají. Pozoruhodná je ovšem záležitost se žákovským jízdným , které je při systému slev např. na železnici poněkud v rozpacích. Co je však potěšující, do Evropy přijíždíme ve stále hezčích a komfortnějších autobusech. Autobusy roku Scania Irizar PB přikoupila Asiana, opřít hlavičku si můžeme už i na mnoha vnitrostátních linkách a na té Praha-Brno se vezeme jako do zahraničí, a to nejen s novinkou - žlutými busy Student Agency - ale i s luxusními vozy Českého Národního Expressu. Z Prahy do Plzně nám jezdí linka v intervalech městské dopravy a řidiče zde cestující nejen že neobtěžují, ale jsou jimi i lákáni do toho příslušného autobusu té příslušné firmy (kde jsou ty časy, kdy byla výhra cesta vestoje na jedné nožce v pondělí ráno). Výrobci a dealeři autobusů se mají k dopravcům a my o nich píšeme. Určitě špičkové a spolehlivé (a ne laciné) autobusy Volvo se pomalinku dostávají i do městských doprav, v tuzemsku prosperují momentálně dokonce dva autobusoví výrobci - Karosa Vysoké Mýto jako součást nadnárodního seskupení Irisbus (francouzské busy budou vozit cestující v Athénách na OH) a SOR Libchavy . Na severu Čech se ve velkém rozmáhají autobusy na plyn. Tak nám snad pomalu mizí čmoudiví kostitřasové - to potěší nejen cestující, ale i ostatní řidiče, kteří rádi na čekání před křižovatkou nejlépe v kopci za takovýmito autobusy s nasazením života zapomenou. Ještě si znovu připomeneme, že i při mediálním zájmu o kdejakého podroušeného řidiče autobusu a všechny autobusové nehody snad včetně ulomeného zrcátka je cestování autobusem relativně bezpečné - statistika tvrdí, že autobusy jsou účastníky méně než 1% nehod.

Bus měsíce května jezdí na lince ČSAD Autobusy Plzeň, je to autobus čínské výroby a je žáky tak oblíben, že v počátku jeho provozu zneklidňovali svoje rodiče, protože nepřijížďěli domů v čase obvyklém, ale počkali si na "Číňana". Podrobnější materiál o tomto autobuse přineseme v budoucnu i na BUS Portále.


Našli jste na BUS Portálu nefunkční odkaz, nesprávnou či zatuchlou informaci ? Pomozte svou výtkou ke zvýšení kvality webu a napište mi. Díky.
(šéf)redaktorka BUS Portálu Dagmar Braunová, občasná autorka drobných žertovných literárních útvarů ....

DO EU ? AUTOBUSEM ! (čínským)