Do Budapešti přijíždějí další nové trolejbusy Solaris-Škoda
Během druhého listopadového týdne přijede to Budapešti pět nových trolejbusů Trollino 18.

Během druhého listopadového týdne dorazí do hlavního města Maďarska z Plzně pět nových kloubových trolejbusů Solaris-Škoda Trollino 18. Po testech se připojí k prvnímu Trollinu 18, které je již v provozu.

Během druhého listopadového týdne dorazí do hlavního města Maďarska z Plzně pět nových kloubových trolejbusů Solaris-Škoda Trollino 18. Po testech se připojí k prvnímu Trollinu 18, které je již v provozu.

Moderní, nízkopodlažní kloubové trolejbusy jsou součástí dodávky 48 vozidel - 12 sólo a 36 kloubových vozů, které do hlavního města Maďarska dorazí jako část z opce z rámcové smlouvy uzavřené 14. listopadu 2014 a tedy za ceny sjednané v roce 2014, uvádí dopravní podnik BKK.

První vůz nejnovější série byl dokončen v srpnu 2022 v závodě Škody Electric v Plzni, kde byly instalovány elektrické komponenty pohonného systému. Trolejbus dorazil do Budapešti  22. září a s cestujícími vyjel 8. listopadu. Tento týden přijíždí dalších pět vozů Solaris–Škoda Trollino 18. Podle BKK budou před uvedením do provozu testována. Pokud testovací jízdy proběhnou úspěšně a po získání oficiálních dokladů, je budou cestující potkávat na silnicích hlavního města Maďarska ještě letos.  

Škoda Group před dodání BKK testuje dvoučlánkové červené trolejbusy v Plzni od druhé poloviny srpna, o dva měsíce později se k nim přidává i první sólo vůz (fotografie níže).

Vozidla vyrobená v polsko-českém konsorciu jsou bezbariérová, klimatizovaná a díky trakčním bateriím ujedou v režimu s vlastním pohonem minimálně čtyři kilometry. Informační panely dodává do všech 48 trolejbusů společnost Bustec. V současnosti přepravuje cestující v hlavním městě celkem 61 trolejbusů typu Solaris-Škoda Trollino, z toho 31 v kloubovém provedení. Technické provedení nových vozidel je shodné s designem čtvrté generace Trollino 18, které jsou již v provozu, pouze jejich přední části se během poslední aktualizace modelu změnily, rozdíl je vidět na posledních dvou vozech, které dorazily v loňském roce.

Trolejbusy stojí celkem kolem 26,7 milionu eur, finanční krytí zajišťuje Magistrát hlavního města Budapešti. Využití opce a nákup zbývajících 48 vozidel ze smlouvy uzavřené 14. listopadu 2022 znamená výrazné úspory, nové trolejbusy budou dodány za přibližně stejné ceny jako v roce 2014. Podle BKK by vozidla pořídila v novém zadávacím řízení pouze za přibližně jedenapůlkrát až dvakrát vyšší ceny a na trh by mohla být uvedena mnohem později. Současná cena se zvýšila pouze kvůli zhoršení kurzu forintu k euru.


Do Budapešti přijíždějí další nové trolejbusy Solaris-Škoda
První Trollino 18 z nově objednané série 48 vozidel vyjelo s cestujícími v Budapešti 8. listopadu 2022. Elektrovýzbroj se do vozidel vyrobených v Polsku montuje v Plzni, informační panely jsou od Bustec.
Do Budapešti přijíždějí další nové trolejbusy Solaris-Škoda
Do Budapešti přijíždějí další nové trolejbusy Solaris-Škoda
Do Budapešti přijíždějí další nové trolejbusy Solaris-Škoda
Škoda Group testuje dvoučlánkové červené trolejbusy BKK v Plzni od druhé poloviny srpna, o dva měsíce později se k nim přidává i první sólo vůz, kterých bude celkem 12. Snímek webového portálu plzensketrolejbusy.cz zachycuje první z nových sólo trolejbusů, označený jako Budapešť 37, při zkušební jízdě krátce před odbočením ze Zborovské do Mostní ulice. V Budapešti bude prvním reprezentantem typu Solaris Trollino 12 ve faceliftovaném provedení karoserie New Urbino. Místní zatím toto provedení znají jen z kloubových trolejbusů.