Až 150 elektrických Mercedes-Benz eCitaro vyrobí Daimler Buses pro bruselskou dopravní společnost Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles – STIB. První kloubové eCitaro z objednávky na 70 vozidel dorazilo z Mannheimu 28. srpna 2024. ECitara budou nabíjena v noci v depu a přes den "opportunity charging" na terminálech.
Až 150 elektrických Mercedes-Benz eCitaro vyrobí Daimler Buses pro bruselskou dopravní společnost Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles – STIB. První kloubové eCitaro z objednávky na 70 vozidel dorazilo z Mannheimu 28. srpna 2024. ECitara budou nabíjena v noci v depu a přes den "opportunity charging" na terminálech.
STIB v roce 2023 objednala od tehdejší EvoBus (přejmenován na Daimler Buses) celkem 70 eCitaro G. První právě dorazilo do STIB. Ještě letos by měla začít elektrifikace linek 46, 53, 87 a 89. Nová vozidla nahradí 50 dieselových autobusů Euro 5, které od roku 2025 nesmí být v Bruselu provozovány, a navíc bude dalších 20, které nabídnou 2 000 míst.
STIB v současné době využívá asi 850 autobusů, z toho je elektrických bateriových 7 minibusů, 5 standardních Bluebus a 25 kloubových Solaris. Více než 400 kloubových a standardních autobusů Iveco a Volvo je vybaveno hybridním pohonem.
Na konci roku 2023 získal Daimler Buses další zakázku, tentokrát na až 80 sólo eCitaro. Od roku 2026 mají fungovat na linkách 56, 58 a 83. 100% elektrického vozového parku chce společnost dosáhnout v roce 2035.
S elektrifikací se mění depa. V současnosti jsou elektrické autobusy nabíjeny v depech Jacques Brel a Haren a kloubové navíc na rychlých dobíjecích stanicích na konečných zastávkách. Na konci roku 2024 má být dokončena přestavba vozovně Marly. Plná elektrifikace dep Jacques Brel a Petite Île je plánována na roky 2025-2027. V dalších letech budou přizpůsobena další dvě depa. Nabíjecími stožáry bude zpočátku vybaveno 18 terminálů.