Do Depa Jurajov dvor v Trnávce přijely na kamionech první stejnosměrné tramvaje Škoda ForCity Plus a kloubový trolejbus Škoda 27 Tr s karoserií Solaris se speciální letištní výbavou. Obě vozidla jsou prototypy a do provozu budou nasazena až po zkouškách bez cestujících.
Do Depa Jurajov dvor v Trnávce přijely na kamionech první stejnosměrné tramvaje Škoda ForCity Plus a kloubový trolejbus Škoda 27 Tr s karoserií Solaris se speciální letištní výbavou. Obě vozidla jsou prototypy a do provozu budou nasazena až po zkouškách bez cestujících.
Dopravní podnik Bratislava (DPB) vloni koupil 30 nových tramvají a 50 parciálních trolejbusů všech délkových kategorií. Vozidla v bratislavských barvách mají výkonnou klimatizaci nebo nejnovější informační a bezpečnostní systémy. „Letos potvrzujeme naši pozici inovačního lídra v oblasti veřejné dopravy na Slovensku. Třicet nových tramvají pro cestující MHD v Bratislavě přináší skokovité zlepšení komfortu i díky jejich bezbariérovosti a výkonné klimatizaci. Nové hybridní trolejbusy nám zase dávají možnost změnit některé dosavadní autobusové linky na ekologičtější trolejbusové. Zároveň díky duálnímu pohonu umožňují část jízdy i mimo trolejbusovou síť a tím získáváme svobodu při plánování dopravy nebo mimořádných událostech,“ řekl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Nové stejnosměrné tramvaje
V Bratislavě budou na podzim jezdit další stejnosměrné tramvaje, tentokrát v upravené verzi Škoda ForCity Plus 29T3 o délce více než 32 metrů. Karoserie těchto dvaceti vozů je pevnější, změnou prošla i přední a zadní maska vozidla, světla byla nahrazena za LED technologii. Získaly nový informační systém a barevné vnější panely, které do Bratislavy dodává společnost BUSE. Vozidla vyrábí Škoda Transportation a do Bratislavy je z Plzně vozí na kamionech.
Hybridní trolejbusy
Novinkou v Bratislavě bude 23 kusů 18metrových trolejbusů Škoda 27 Tr s karoserií Solaris. Vozidla, která DPB nazývá hybridními, s bateriemi nabíjenými z trakční sítě ujedou část trasy mimo trakční vedení. Vozidla jsou bezemisní a DPB díky nim může v budoucnu nahradit autobusy na lince 61 spojující Hlavní nádraží a letiště. Stejně jako nové tramvaje vyrábí Škoda Group (ŠKODA ELECTRIC) a podobně jako tramvaje od Škoda Transportation je nákup je financován z fondů Evropské unie.
Protože se jedná o nové typy vozidel, čeká tramvaje i trolejbusy proces homologace, tedy schvalování, během kterého jsou ověřovány technické a jízdní vlastnosti nejprve bez cestujících. První nová tramvaj by mohla být podle DPB nasazena do provozu s cestujícími v polovině září, trolejbusy na přelomu října a listopadu letošního roku.
Tím letošní novinky pro Bratislavu nekončí. Očekává ještě tříčlánkové trolejbusy a dvanáctimetrové od SOR Libchavy. SOR má svůj nový trolejbus TNS s elektrickou výzbrojí Cegelec dodat na konci roku. Zatím neproběhla ani homologace tohoto typu vozidla (aktualizováno září 2023: trolejbusy budou dodány s výzbrojí od Škoda Electric). První dny v provozu na lince 75 mají za sebou vodíkové autobusy Solaris.