Do Depa Jurajov dvor v Trnávce přijely na kamionech první stejnosměrné tramvaje Škoda ForCity Plus a kloubový trolejbus Škoda 27 Tr s karoserií Solaris se speciální letištní výbavou. Obě vozidla jsou prototypy a do provozu budou nasazena až po zkouškách bez cestujících.
Do Depa Jurajov dvor v Trnávce přijely na kamionech první stejnosměrné tramvaje Škoda ForCity Plus a kloubový trolejbus Škoda 27 Tr s karoserií Solaris se speciální letištní výbavou. Obě vozidla jsou prototypy a do provozu budou nasazena až po zkouškách bez cestujících.
Dopravní podnik Bratislava (DPB) vloni koupil 30 nových tramvají a 50 parciálních trolejbusů všech délkových kategorií. Vozidla v bratislavských barvách mají výkonnou klimatizaci nebo nejnovější informační a bezpečnostní systémy. „Letos potvrzujeme naši pozici inovačního lídra v oblasti veřejné dopravy na Slovensku. Třicet nových tramvají pro cestující MHD v Bratislavě přináší skokovité zlepšení komfortu i díky jejich bezbariérovosti a výkonné klimatizaci. Nové hybridní trolejbusy nám zase dávají možnost změnit některé dosavadní autobusové linky na ekologičtější trolejbusové. Zároveň díky duálnímu pohonu umožňují část jízdy i mimo trolejbusovou síť a tím získáváme svobodu při plánování dopravy nebo mimořádných událostech,“ řekl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Nové stejnosměrné tramvaje
V Bratislavě budou na podzim jezdit další stejnosměrné tramvaje, tentokrát v upravené verzi Škoda ForCity Plus 29T3 o délce více než 32 metrů. Karoserie těchto dvaceti vozů je pevnější, změnou prošla i přední a zadní maska vozidla, světla byla nahrazena za LED technologii. Získaly nový informační systém a barevné vnější panely, které do Bratislavy dodává společnost BUSE. Vozidla vyrábí Škoda Transportation a do Bratislavy je z Plzně vozí na kamionech.
Hybridní trolejbusy
Novinkou v Bratislavě bude 23 kusů 18metrových trolejbusů Škoda 27 Tr s karoserií Solaris. Vozidla, která DPB nazývá hybridními, s bateriemi nabíjenými z trakční sítě ujedou část trasy mimo trakční vedení. Vozidla jsou bezemisní a DPB díky nim může v budoucnu nahradit autobusy na lince 61 spojující Hlavní nádraží a letiště. Stejně jako nové tramvaje vyrábí Škoda Group (ŠKODA ELECTRIC) a podobně jako tramvaje od Škoda Transportation je nákup je financován z fondů Evropské unie.
Protože se jedná o nové typy vozidel, čeká tramvaje i trolejbusy proces homologace, tedy schvalování, během kterého jsou ověřovány technické a jízdní vlastnosti nejprve bez cestujících. První nová tramvaj by mohla být podle DPB nasazena do provozu s cestujícími v polovině září, trolejbusy na přelomu října a listopadu letošního roku.
Tím letošní novinky pro Bratislavu nekončí. Očekává ještě tříčlánkové trolejbusy a dvanáctimetrové od SOR Libchavy. SOR má svůj nový trolejbus TNS s elektrickou výzbrojí Cegelec dodat na konci roku. Zatím neproběhla ani homologace tohoto typu vozidla (aktualizováno září 2023: trolejbusy budou dodány s výzbrojí od Škoda Electric). První dny v provozu na lince 75 mají za sebou vodíkové autobusy Solaris.

Do Bratislavy míří tři elektrobusy Otokar "zdarma"
Litevská Klaipėda se 40 elektrickými autobusy Irizar
DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr


