
88 elektrických autobusů Yutong E12 pro Skyss. Foto Yutong
Ulice norského Bergenu zaplní 102 plně elektrických autobusů. Objednávka Skyss je největší v Norsku. Yutong zároveň otevírá v Evropě servisní zázemí.
Ulice norského Bergenu zaplní 102 plně elektrických autobusů. Objednávka Skyss je největší v Norsku. Yutong zároveň otevírá v Evropě servisní zázemí.
V červenci začal čínský Yutong z přístavu ze Šanghaje odvážet autobusy E12 do přístavu Zeebrugge v Belgii. Autobusy jsou dodávány v rámci zakázky Úřadu veřejné dopravy Skyss v Bergenu z června 2019 dopravní společnosti Keolis na provoz 138 nízkoemisních autobusů (z toho 102 plně elektrických).
Objednávka podepsaná na konci roku 2019 je stále největší na bateriové autobusy v Norsku. Zásadní zakázka je to i pro Yutong. Údajně vyrobil první prototyp teprve dva měsíce poté, co vyhrál výběrové řízení. Zástupci z Keolis Norge si proto přijeli v lednu výrobu zkontrolovat, ale schopnost dodat nové vozy se potvrdila. Z důvodu Covid-19 probíhaly všechny testy prostřednictvím videa. Autobusy prošly akceptačním testem a objednávka byla dokončena dokonce dříve, než byl požadavek Keolis.
V ulicích Bergenu má jezdit 102 elektrických autobusů značky Yutong. „Země deseti tisíců ostrovů“ má složitý terén a různé klimatické podmínky, město má více než 200 deštivých dnů. Yutong proto neponechal nic náhodě. Vyslal do Bergenu své inženýry, kteří prozkoumali podmínky na místě a přizpůsobili konstrukci elektrických autobusů skutečným provozním požadavkům. Podle Yutong "technické ukazatele těchto autobusů dosáhly nejvyšší úrovně v Evropě“.
Objednávka podepsaná na konci roku 2019 je stále největší na bateriové autobusy v Norsku. Zásadní zakázka je to i pro Yutong. Údajně vyrobil první prototyp teprve dva měsíce poté, co vyhrál výběrové řízení. Zástupci z Keolis Norge si proto přijeli v lednu výrobu zkontrolovat, ale schopnost dodat nové vozy se potvrdila. Z důvodu Covid-19 probíhaly všechny testy prostřednictvím videa. Autobusy prošly akceptačním testem a objednávka byla dokončena dokonce dříve, než byl požadavek Keolis.
V ulicích Bergenu má jezdit 102 elektrických autobusů značky Yutong. „Země deseti tisíců ostrovů“ má složitý terén a různé klimatické podmínky, město má více než 200 deštivých dnů. Yutong proto neponechal nic náhodě. Vyslal do Bergenu své inženýry, kteří prozkoumali podmínky na místě a přizpůsobili konstrukci elektrických autobusů skutečným provozním požadavkům. Podle Yutong "technické ukazatele těchto autobusů dosáhly nejvyšší úrovně v Evropě“.
Kvalitu vozů uznal Gry Miriam Olsen, generální ředitel Keolis Norge: „po uvedení do provozu 102 elektrických autobusů se v Bergenu každoročně sníží emise C02 o 3,8 milionu kg. Jsme rádi, za tuto objednávku. Jsme přesvědčeni, že naše úzká spolupráce pomůže otevřít další dveře pro budoucí spolupráci.“
Na začátku srpna otevřel Yutong svůj první evropský, z čínských značek největší, sklad náhradních dílů ve francouzském Lens. Jeho plocha je pro začátek 500 m2, rezervy náhradních dílů dosáhnou částky 1 milionů Eur. Pro Yutong jde o důležitý krok v jeho globální strategii proniknout se svými autobusy a zajistit si konkurenceschopnost v Evropě. Dosud trvá 20 až 25 dnů, než přijedou potřebné díly lodí, další týden se vyřizují odbavení a celní záležitosti. To se nyní změní, během týdne bude výrobce schopen zajistit náhradní díly a díku novému centru poskytne evropským zákazníkům lepší servisní zázemí a bude poskytovat i nadstandardní záruku.
Dosud prodal v celém evropském regionu včetně Francie, Velké Británie, Bulharska, Rumunska, Slovenska a Ruska více než 8 600 autobusů. Ebusů prodává nejvíce ve Francii, na Islandu, v Dánsku, Finsku a Bulharsku. Od zahájení zkušebního provozu prvního plně elektrického autobusu Yutong na francouzském trhu v roce 2015 jeho ebusy už ujely více než 2 miliony kilometrů.
Dosud prodal v celém evropském regionu včetně Francie, Velké Británie, Bulharska, Rumunska, Slovenska a Ruska více než 8 600 autobusů. Ebusů prodává nejvíce ve Francii, na Islandu, v Dánsku, Finsku a Bulharsku. Od zahájení zkušebního provozu prvního plně elektrického autobusu Yutong na francouzském trhu v roce 2015 jeho ebusy už ujely více než 2 miliony kilometrů.

Yutong vyrobil první prototyp ebusu pro Bergen až dva měsíce po podpisu objednávky. Konstrukci a vybavení přizpůsobil podmínkám v severské zemi. Foto Yutong

Základnou pro odesílání do Evropy byl přístav v Šanghaji. Foto Yutong

Plocha skladu náhradních dílů ve francouzském Lens je zatím 500 m2. Foto Yutong