Desátá CNG stanice Bonett v Praze
Stojan na CNG s non-stop provozem na ulici Bělohorská na pražském Vypichu je součástí stávající čerpací stanice na klasická fosilní paliva a rozšiřuje tím její portfolio nabízených pohonných hmot. Foto Bonett

Bonett je největším českým prodejcem CNG, pro své zákazníky nakupuje téměř stoprocentní biometan. Na českých silniních jezdilo vloni přes 30 ticíc vozidel poháněných CNG, z toho přes 2 tisíce autobusů.

Reklama

Bonett je největším českým prodejcem CNG, pro své zákazníky nakupuje téměř stoprocentní biometan. Na českých silniních jezdilo vloni přes 30 ticíc vozidel poháněných CNG, z toho přes 2 tisíce autobusů.

Stojan na CNG s non-stop provozem na ulici Bělohorská na pražském Vypichu je součástí stávající čerpací stanice na klasická fosilní paliva a rozšiřuje tím její portfolio nabízených pohonných hmot. „Plnička na Bělohorské zkracuje zákazníkům dojezd ke zdroji CNG. Naše nejbližší stanice se doposud nacházely na Stodůlkách a Barrandově. Jedná se o desátou veřejnou stanici Bonett na území Prahy a zároveň 52. v České republice,“ říká Václav Holovčák, člen představenstva skupiny Bonett Group.  

Firma je největším českým prodejcem CNG a pro své zákazníky nakupuje téměř stoprocentní biometan. Výstavbě infrastruktury vlastních CNG stanic se věnuje od roku 2006 a v současnosti vlastní a provozuje více než pětinu všech plynových stanic na území ČR.

Biometan je nejekologičtější obnovitelné palivo současnosti a vidíme v něm velký potenciál. Do rozvoje plynové mobility jsme proinvestovali už téměř půl miliardy Kč a chceme v rozvoji tohoto odvětví aktivně pokračovat,“ uvádí Holovčák.

Podle statistik Českého plynárenského svazu jezdilo v loňském roce po českých silnicích celkem 30 085 vozidel poháněných CNG, z toho 27 895 osobních vozů a dodávek (ty jsou oblíbené především u rozvážkových služeb). Zbytek tvoří autobusy.

Pro srovnání silně medializovaných elektromobilů u nás jezdil ke konci loňského roku zhruba poloviční počet. Podle Centra dopravního výzkumu to v kategorii osobních vozů a dodávek bylo 15 404 vozidel.

Náklady na provoz auta na CNG jsou dnes zhruba o 40 procent nižší oproti konvenčním palivům. Plyn navíc neobsahuje prachové částice, produkuje méně emisí dusíku a CO2 a provoz auta je citelně tišší. Sázíme na bioplynovou mobilitu a intenzivně vyhledáváme další možnosti pro výstavbu nových plniček a klientů,“ uvádí Václav Holovčák.