Comett Plus byl i významný uživatelem autobusů maďarské značky Ikarus. Zatímco kloubové autobusy Ikarus 280.08 ve čtyřdveřovém městském provedení či modré linkové 280.10 sloužily po celém Československu, táborský dopravce byl jedním z mála, který na značku Ikarus nezanevřel ani po roce 1990. V MHD Tábor tak jezdil nízkopodlažní kloubový Ikarus 417 (jediný v ČR) a standardní 412. Právě Ikarus 412 s poznávací značkou TAL-30-39 se stal tím posledním, který historii „velkých“ Ikarusů v ČR 14. května 2016 po více než 30 letech uzavřel (4 midibusy Ikarus stále ještě provozuje pražský Dopravní podnik).
V tento den se v táborských ulicích objevily nejen Ikarusy, ale historii městské dopravy připomněl i „erťák“ z Dopravního podniku města České Budějovice
Den otevřených dveří však nebyl jen vzpomínáním na doby, kdy autobusem či jiným prostředkem hromadné dopravy jezdili téměř všichni. Comett Plus modernizuje v posledních letech svůj vozový park prostřednictvím autobusů Solaris, Iveco i SOR a zaměřuje se na alternativní paliva – CNG.
Odkazy na tématické články na Busportálu:
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=10101 Poslední Ikarus modernizované verze 280.87 (2012)
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2927 Poslední Ikarus 280.08 (2007)
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=7437 Návštěva dabra v Táboře – záběry Ik 417 ještě v provozu
Autor článku i foto: Jan Spousta