Nízkopodlažní Citybusy (Irisbus Iveco)
Autobusová část - Klíčov. Komentovaná fotoreportáž.
Autobusová část - Klíčov. Komentovaná fotoreportáž.
Úvodní záběryDny otevřených dveří se těší stále více zájmu veřejnosti a snad lze i pozorovat i jistou tendenci zvyšování popularity veřejné dopravy jako reflexe neudržitelného stavu dopravy ve městech obecně. Je potěšující, že se zvyšuje i popularita autobusové dopravy - nové technologie a moderní vozidla zbavují tento způsob dopravy neekologičnosti a přinášejí komfort. To vše v současnosti při nižších pořizovacích i provozních nákladech oproti kolejovým vozidlům. Trolejbusy v Praze bohužel nejsou.
Redakci zaujala prezentace řídícího systému pražské autobusové dopravy AUDIS i to, že Dopravní podnik hlavního města Prahy je zřizovatelem Střední průmyslové školy dopravní. Systém AUDIS představíme podrobněji v samostatném článku, školu představíme zároveň s pozvánkou na Dny otevřených dveří (zatím stručně termíny 12.11.,8.12,12.1.,21.1.)
Představení vybavení dispečinku a informačních výstupů pro dopravce i pro cestující. K systému AUDIS se vrátíme.
Praktickým nafukovacím zvedákem nadzvihne Citybus i malé dítě.
Myčka.
Vysokopodlažní kloubové autobusy budou nahrazovány v budoucnu už nejspíše jen nízkopodlažními.
Zájemci se mohli podívat "do kloubu".
V areálu bylo několik firem, které představily svoje služby pro autobusy - prezentace lakování:
I autobusy mají někdy problém.
Devítkové Karosy už ve Vysokém Mýtě skončily.
Podrobněji jsme si prohlédli 18 metrový kloubový Citelis z Irisbus Iveco, který se z velké části vyrábí v zahraničí ...
Z přehlídky podle stáří ty nejnovější.
... také proto, že ho v Plzni nemáme.
Populární je midibus Ikarus.
Sedmičková Karosa ve výslužbě u Městské policie hl.m. Prahy ...
... u mobilního dopravního hřiště. Atrakcí pro děti bylo připraveno mnoho.
BUSportál děkuje Dopravnímu podniku hlavního města Prahy za vstřícnost.