De Lijn bude mít ještě letos v provozu 270 hybridních autoubusů. Příští rok na podzim by měly přijet první čistě elektrické. Foto De Lijn
Vlámský dopravce investuje až 230 milionů Eur do autobusů na alternativní pohon. Současné hybridní od VDL ve flotile doplní elektrické bateriové.
Vlámský dopravce investuje až 230 milionů Eur do autobusů na alternativní pohon. Současné hybridní od VDL ve flotile doplní elektrické bateriové.
Představenstvo dopravní společnosti De Lijn dalo zelenou výběrovému řízení na uzavření rámcových smluv na dodavatele 350 plně elektrických autobusů a nabíjecí infrastruktury potřebné k jejich provozu. Hodnota zakázky se odhaduje na 190 až 230 milionů Eur.
Podle informací v The Brussels Times plánuje De Lijn objednat nejdříve 60 elektrických 12 metrových autobusů s dodáním na podzim 2022. Smlouvy mají být uzavřeny se dvěma dodavateli s možností doobjednat ebusy v několika fázích později. Vozidla musí ujet nejméně 220 kilometrů bez nabíjení. Vybavená budou elektrickou rampou pro nástup cestujících s invalidními vozíky nebo dětskými kočárky. Kromě toho má interiér dostat „příjemný charakter“ prostřednictvím „podlahy s teplým dřevěným vzhledem, LED osvětlením a sedadly vyrobenými z recyklované umělé kůže“. V první fázi mají být elektrickým autobusům přizpůsobena tři autobusová depa - Genk-Winterslag, Destelbergen poblíž Gentu a v Kortrijku.
De Lijn nakupuje autobusy s alternativními pohony od roku 2019, zatím však jen s hybridními pohony. Prvních 200 hybridů objednala od VDL v prosinci 2019 a dalších 70 by mělo VDL začít dodávat v nejbližší době. Vlámská ministryně pro mobilitu Lydia Peeters říká: „V tomto výběrovém řízení jdeme o krok dále: požadujeme elektrické autobusy, které díky technologii baterií fungují zcela bez emisí.“
"De Lijn je rozhodnuta do roku 2035 učinit celý svůj vozový park bezemisní,“ říká Ann Schoubs, generální ředitel společnosti De Lijn. K cíli plánovanému vlámskou koaliční dohodou na používání pouze autobusů s nulovými emisemi ve městech již v roce 2025 Schoubs v březnu řekl výboru pro mobilitu v parlamentu, že tento cíl je „nereálný“. V lednu loňského roku De Lijn uvedl, že v krátkodobém horizontu pořídí až 970 elektrických autobusů.
Podle informací v The Brussels Times plánuje De Lijn objednat nejdříve 60 elektrických 12 metrových autobusů s dodáním na podzim 2022. Smlouvy mají být uzavřeny se dvěma dodavateli s možností doobjednat ebusy v několika fázích později. Vozidla musí ujet nejméně 220 kilometrů bez nabíjení. Vybavená budou elektrickou rampou pro nástup cestujících s invalidními vozíky nebo dětskými kočárky. Kromě toho má interiér dostat „příjemný charakter“ prostřednictvím „podlahy s teplým dřevěným vzhledem, LED osvětlením a sedadly vyrobenými z recyklované umělé kůže“. V první fázi mají být elektrickým autobusům přizpůsobena tři autobusová depa - Genk-Winterslag, Destelbergen poblíž Gentu a v Kortrijku.
De Lijn nakupuje autobusy s alternativními pohony od roku 2019, zatím však jen s hybridními pohony. Prvních 200 hybridů objednala od VDL v prosinci 2019 a dalších 70 by mělo VDL začít dodávat v nejbližší době. Vlámská ministryně pro mobilitu Lydia Peeters říká: „V tomto výběrovém řízení jdeme o krok dále: požadujeme elektrické autobusy, které díky technologii baterií fungují zcela bez emisí.“
"De Lijn je rozhodnuta do roku 2035 učinit celý svůj vozový park bezemisní,“ říká Ann Schoubs, generální ředitel společnosti De Lijn. K cíli plánovanému vlámskou koaliční dohodou na používání pouze autobusů s nulovými emisemi ve městech již v roce 2025 Schoubs v březnu řekl výboru pro mobilitu v parlamentu, že tento cíl je „nereálný“. V lednu loňského roku De Lijn uvedl, že v krátkodobém horizontu pořídí až 970 elektrických autobusů.