Postupně ze závodu Irizar ve Španělsku do České republiky přijely nové autobusy Student Agency: Vozy jsou určeny pro provoz na vnitrostátní linku Praha - Jihlava - Brno. 10 let autobusů STUDENT AGENCY v ČR
Postupně ze závodu Irizar ve Španělsku do České republiky přijely nové autobusy Student Agency: Vozy jsou určeny pro provoz na vnitrostátní linku Praha - Jihlava - Brno. 10 let autobusů STUDENT AGENCY v ČR
STUDENT AGENCY pravidelně obnovuje svůj autobusový park a v těchto dnech převzala druhou část letošní dodávky, a to deset nových autobusů značky IRIZAR na podvozku Volvo B11R EURO VI.
Španělský karosář Irizar slaví 125 let
Vozy s kapacitou až 63 míst jsou určeny pro provoz na vnitrostátní linku Praha - Jihlava - Brno a zpět. Celkový počet autobusů STUDENT AGENCY se tak zvýšil na 165 vozů.
Další novinkou, která se od 3. července začne realizovat je, že autobusy typu FUN & RELAX budou průběžně nasazovány do provozu na vnitrostátní linku Praha – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb a zpět.
10 let autobusů STUDENT AGENCY v ČR
Před 10 lety, 5. ledna 2004, vyjel na lince Praha – Brno první žlutý autobus STUDENT AGENCY. Od roku 2004 přepravily autobusy dopravce více než 34 milionů cestujících a ujely přibližně 182,7 milionů kilometrů.
Autobusy STUDENT AGENCY nyní jezdí do 14 zemí Evropy a v České republice spojují Prahu a Brno s 30 městy. V současnosti firma vlastní 165 autobusů. Nejpočetnějším typem karos0rie je španělský Irizar PB Volvo, většinu ve výbavě Fun & Relax. Druhým nejpočetnějším typem je španělská nástavba Beulas Aura.
Za rok 2013 společnost vykázala více než 5,6 milionů cestujících přepravených na pravidelných linkách, což představuje meziroční nárůst o 10,9 %. Z toho přibližně 84 % cestujících cestuje na vnitrostátních linkách a 16 % pak v mezinárodní dopravě.
Z TZ Student Agency
BUSportál: Student Agency mění v průběhu dodavatele vozového parku - první žluté autobusy byly také španělské nástavby, a to Ayats na podvozcích MAN (ty už ve vozovém parku nejsou), dalšími "španěly" byly nástavby Beulas (Aura, Cygnus, Glory) na různých podvozcích. Krátké vybočení nastalo v roce 2006, kdy se ve vozovém parku objevily autokary Mercedes-Benz Travego. Delší tradici mají i současné Irizary - původně výhradně na podvozcích Scania, v současnosti je většina nových Irizarů na podvozcích Volvo.