Zástupci Integrované dopravy Středočeského kraje, ROPID a dopravní společnosti OAD Kolín se zúčastnili 11. března slavnostního zahájení integrace na Nymbursku. Foto PID
Levnější cestování, více autobusových spojů, nové autobusy a lepší návaznosti na vlaky – to jsou základní novinky pro cestující v okolí Nymburka, Poděbrad a Kolína.
Levnější cestování, více autobusových spojů, nové autobusy a lepší návaznosti na vlaky – to jsou základní novinky pro cestující v okolí Nymburka, Poděbrad a Kolína.
Slavnostní zahájení integrované dopravy na Nymbursku a Kolínsku proběhlo v pondělí 11. března. Veřejnost mohla využít projížďky historickým autobusem Škoda 706 RTO.
„Většinu území Středočeského kraje se nám podařilo začlenit do integrované dopravy už v loňském roce. Jsem ráda, že se komfort cestování obyvatel kraje konečně zlepší i na Nymbursku a Kolínsku. Občané i zde mohou jezdit levněji, na jednu jízdenku po celém kraji včetně Prahy, mají lepší návaznost i častější spoje. Doufám také, že se nám brzy podaří změnit i název PID, protože už je přežitý a nepřesný. Počet spojů a velikost zaintegrovaného území jsou nyní v našem kraji podstatně větší než v Praze,“ uvedla u příležitosti pokračování integrace hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.
NOVÉ AUTOBUSOVÉ LINKY PID
673 Nymburk – Budiměřice – Chleby – (Nový Dvůr) – Oskořínek – Hrubý Jeseník – Mečíř – Křinec – Bošín – Sovenice
674 Nymburk – Budiměřice – Rašovice – Netřebice – Malý Vestec – Vestec – Křinec
(vybrané spoje pokračují jako linka H12 do Rožďalovic)
675 Kolín – Nová Ves I – Velim – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – (Radim) – Pečky
676 Nymburk – Kovansko – Bobnice – Jíkev – Studce – Loučeň
678 Poděbrady – Oseček – Sokoleč – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – Pečky
679 Poděbrady – Sokoleč – Oseček – Pňov-Předhradí – Velim – Vítězov – Kolín
PRODLOUŽENÍ STÁVAJÍCÍ LINKY PID
432 Linka bude od 10. března 2019 prodloužena od Lysé nad Labem a Milovic přes Luštěnice až do Mladé Boleslavi.
Šest nových linek Pražské integrované dopravy nahradí 10. března osm původních autobusových linek na Nymbursku, Kolínsku a Poděbradsku. Tyto oblasti se nachází v 5., 6. a 7. tarifním pásmu. Kompletní přehled s mapami tras nových linek, cenami jízdenek v nově integrovaných autobusech a další podrobnosti najdete na webových stránkách Pražské integrované dopravy.
KOLIK TO STOJÍ
„V integrovaných autobusech platí samozřejmě státní 75% slevy pro děti, studenty a seniory nad 65 let.,“ doplnil radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl. „Ze všeho nejdůležitější je, že můžete používat jen jednu jízdenku, na kterou můžete přestupovat mezi autobusy a také mezi autobusy a vlaky. A to je vždy levnější, než když jste jeli kousek autobusem a pak jste si kupovali ve vlaku nebo v navazujícím autobuse další lístek. Navíc v integrovaných autobusech platí také celodenní jízdenky nebo měsíční, čtvrtletní a roční předplatní kupony.“
Kompletní přehled cen jízdenek pro jednu cestu i pro každodenní cestování najdete na webu Pražské integrované dopravy. V případě jízdenek pro jednu cestu se cena odvíjí od doby jízdy a počtu projetých pásem.
„Změny znamenají také více autobusů pro většinu obcí. Proti dnešku se v jízdních řádech nových linek objeví také víkendové spoje a také spoje, které pojedou dopoledne v pracovní dny nebo později v podvečer, aby se lidé dostali domů i mezi 18. a 20. hodinou. To vůbec nebylo pro řadu obcí v této oblasti zatím běžné,“ doplnil zástupce ředitele pro dopravu a marketing IDSK Martin Jareš. „Jsem přesvědčený, že nové autobusy si rychle najdou své cestující. Jakmile se cesta pro lidi zlevňuje, autobusy začínají jezdit častěji a autobusy s vlaky na sebe lépe navazují, mají o to lidé vždy zájem.“
Zdroj: PID
„Většinu území Středočeského kraje se nám podařilo začlenit do integrované dopravy už v loňském roce. Jsem ráda, že se komfort cestování obyvatel kraje konečně zlepší i na Nymbursku a Kolínsku. Občané i zde mohou jezdit levněji, na jednu jízdenku po celém kraji včetně Prahy, mají lepší návaznost i častější spoje. Doufám také, že se nám brzy podaří změnit i název PID, protože už je přežitý a nepřesný. Počet spojů a velikost zaintegrovaného území jsou nyní v našem kraji podstatně větší než v Praze,“ uvedla u příležitosti pokračování integrace hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.
NOVÉ AUTOBUSOVÉ LINKY PID
673 Nymburk – Budiměřice – Chleby – (Nový Dvůr) – Oskořínek – Hrubý Jeseník – Mečíř – Křinec – Bošín – Sovenice
674 Nymburk – Budiměřice – Rašovice – Netřebice – Malý Vestec – Vestec – Křinec
(vybrané spoje pokračují jako linka H12 do Rožďalovic)
675 Kolín – Nová Ves I – Velim – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – (Radim) – Pečky
676 Nymburk – Kovansko – Bobnice – Jíkev – Studce – Loučeň
678 Poděbrady – Oseček – Sokoleč – Cerhenice – Cerhýnky – Dobřichov – Pečky
679 Poděbrady – Sokoleč – Oseček – Pňov-Předhradí – Velim – Vítězov – Kolín
PRODLOUŽENÍ STÁVAJÍCÍ LINKY PID
432 Linka bude od 10. března 2019 prodloužena od Lysé nad Labem a Milovic přes Luštěnice až do Mladé Boleslavi.
Šest nových linek Pražské integrované dopravy nahradí 10. března osm původních autobusových linek na Nymbursku, Kolínsku a Poděbradsku. Tyto oblasti se nachází v 5., 6. a 7. tarifním pásmu. Kompletní přehled s mapami tras nových linek, cenami jízdenek v nově integrovaných autobusech a další podrobnosti najdete na webových stránkách Pražské integrované dopravy.
KOLIK TO STOJÍ
„V integrovaných autobusech platí samozřejmě státní 75% slevy pro děti, studenty a seniory nad 65 let.,“ doplnil radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl. „Ze všeho nejdůležitější je, že můžete používat jen jednu jízdenku, na kterou můžete přestupovat mezi autobusy a také mezi autobusy a vlaky. A to je vždy levnější, než když jste jeli kousek autobusem a pak jste si kupovali ve vlaku nebo v navazujícím autobuse další lístek. Navíc v integrovaných autobusech platí také celodenní jízdenky nebo měsíční, čtvrtletní a roční předplatní kupony.“
Kompletní přehled cen jízdenek pro jednu cestu i pro každodenní cestování najdete na webu Pražské integrované dopravy. V případě jízdenek pro jednu cestu se cena odvíjí od doby jízdy a počtu projetých pásem.
„Změny znamenají také více autobusů pro většinu obcí. Proti dnešku se v jízdních řádech nových linek objeví také víkendové spoje a také spoje, které pojedou dopoledne v pracovní dny nebo později v podvečer, aby se lidé dostali domů i mezi 18. a 20. hodinou. To vůbec nebylo pro řadu obcí v této oblasti zatím běžné,“ doplnil zástupce ředitele pro dopravu a marketing IDSK Martin Jareš. „Jsem přesvědčený, že nové autobusy si rychle najdou své cestující. Jakmile se cesta pro lidi zlevňuje, autobusy začínají jezdit častěji a autobusy s vlaky na sebe lépe navazují, mají o to lidé vždy zájem.“
Zdroj: PID
OAD Kolín koupilo u příležitosti integrace Nymburska do PID 4 nové autobusy Iveco Crossway. Foto PID
Kromě nových autoubusů Iveco provezl zájemce při slavnostním zahájení i historický autobus Škoda 706 RTO z roku 1971. Foto PID