Další část Středočeského kraje bude od 8. srpna integrována do PID
ČSAD Střední Čechy na linky nasadí autobusy IVECO Crossway a IVECO Crossway LE, v budoucnu zřejmě i v provedení CNG.

V sobotu dojde k integraci autobusových linek v oblasti Kokořínska, mezi Mělníkem, Liběchovem, Mšenem, Mělnickým  Vtelnem a Všetaty. Po zrušení 17 linek bude 9 nových zavedeno.
Reklama
V sobotu dojde k integraci autobusových linek v oblasti Kokořínska, mezi Mělníkem, Liběchovem, Mšenem, Mělnickým  Vtelnem a Všetaty. Po zrušení 17 linek bude 9 nových zavedeno.
V rámci dalšího rozšíření PID budou zavedeny linky 689–697 a změněny stávající linky 474 a 668, 17 stávajících bude zrušeno. Dalších 33 měst a obcí Středočeského, resp. Libereckého kraje se zapojí do Pražské integrované dopravy v relacích Mělník – Kokořín a Mělník –  Mšeno,  dojde  ke  koordinaci  časů  a  odstranění  souběhů  železnice  a  autobusů  na trase Mělník  –  Mšeno  i  neefektivních  souběhů  autobusů  v relaci Mělník – Liběchov.

Úplnou  novinkou  je  propojení  do  sousedního  Libereckého  kraje.  Linkou 697 se významně  rozšíří  spojení  Mšeno  –  Dubá.  Kromě  stávajících školních spojů v relaci Mšeno – Blatce, Tubož budou v provozu nově 3 páry spojů v pracovní dny v trase Mšeno – Ždírec – Dubá, které budou  v  Dubé  časově  navazovat  na  spoje  linek  IDOL  z/do  České  Lípy.  Součástí  linky  697  jsou  také  sezónní  víkendové  spoje  v  trase  Mšeno  – Doksy, jejichž provoz bude rozšířen na období duben – říjen.

Možnost  cestovat  na jednu jízdenku v celém systému PID, do kterého patří vlaky a příměstské autobusy v podstatné části Středočeského kraje  a  pražská  MHD,  budou mít nově obyvatelé i návštěvníci obcí Blatce,  Dobřeň,  Doksy,  Dolní  Zimoř,  Dubá,  Chorušice,  Kadlín,  Kanina,  Katusice,  Kluky,  Kokořín,  Lhotka,  Liběchov,  Lobeč,  Luka,  Medonosy,  Mělnické Vtelno, Mělník, Mšeno, Nebužely, Nosálov, Okna, Řepín, Skalka u  Doks,  Stránka,  Střemy,  Tachov,  Tupadly,  Velký  Borek,  Vidim,  Vrátno,  Vrchovany, Vysoká, Ždírec a Želízy. V  některých obcích dojde ke změnám názvů zastávek. V drtivé  většině  případů  znamená zapojení do PID i nižší náklady na cestování, zejména při pravidelnějších jízdách.

Nový systém má být jednodušší s přehlednějším vedením linek a koordinovanými jízdními řády autobusů s vlaky a napojením na dispečink PID. Zapojení do PID se týká dopravců ČSAD Střední Čechy a Kokořínský SOK, pro které to znamená požadavky na vyšší standardy kvality na čistotu vozidel, chování řidičů a dodržování jízdních řádů. ČSAD Střední Čechy na linky nasadí autobusy IVECO Crossway a IVECO Crossway LE, v budoucnu zřejmě i v provedení CNG. Kokořínský SOK bude nové linky PID provozovat minibusy Mercedes Benz (pro 19 osob) a standardními Isuzu Citimark (pro až 61 osob) a Iveco Crossway. V současné době pořizuje dva nové minibusy na CNG.


Další část Středočeského kraje bude od 8. srpna integrována do PID
Kokořínský SOK bude nové linky PID provozovat také minibusy Mercedes Benz. Foto Kokořínský SOK
Další část Středočeského kraje bude od 8. srpna integrována do PID
Minibusy Mercedes Benz, Isuzu Citimark a Iveco Crossway doplní dva nové minibusy na CNG. Foto Kokořínský SOK