Dálkové autobusy FlixBus budou jezdit na bio-LNG
Do dvou let by až 50 autobusů FlixBus mělo jezdit na bio-LNG, který se bude vyrábět ze zemědělských zbytků a odpadu. Foto FlixBus

Společnosti Flix a Shell uzavřely memorandum o spolupráci s cílem urychlit zavedení alternativních paliv pro autobusovou dopravu. Do dvou let by mělo být až 50 dálkových autobusů FlixBus vybaveno technologií bio-LNG.

Společnosti Flix a Shell uzavřely memorandum o spolupráci s cílem urychlit zavedení alternativních paliv pro autobusovou dopravu. Do dvou let by mělo být až 50 dálkových autobusů FlixBus vybaveno technologií bio-LNG.

Dlouhodobé strategické partnerství je pro obě společnosti důležité, obě usilují o vytvoření infrastruktury nezbytné pro dekarbonizaci autobusových flotil. Jako první projekt chtějí pokročit ve vývoji a zavádění bio-LNG do flotily autobusů Flix. Oba signatáři si stanovili za cíl vybavit do dvou let až 50 autobusů Flix technologií bio-LNG.

Uzavření memoranda oznámily Flix a Shell v tiskové zprávě: Obě společnosti se snaží postupně snižovat svůj dopad na životní prostředí, a proto investují do zavádění alternativ ke konvenčním palivům a do zvyšování efektivity vozového parku. Partnerství má  posílit vývoj a významně urychlit zavedení alternativních paliv, jako je bio-LNG, HVO (hydrogenované rostlinné oleje) a bionaftu do praktického užití dálkovou autobusovou dopravou. Vzhledem k působení na mezinárodní úrovni vidí velký potenciál v dlouhodobém společném plánování a projektování odpovídající infrastruktury.

"Společnost Shell se zavázala utvářet budoucnost mobility udržitelným způsobem. To platí i pro těžká nákladní vozidla a autobusovou dopravu. Touto spoluprací mezi společnostmi Shell a Flix utváříme milník ve vývoji udržitelné mobility. Těšíme se na společnou realizaci projektů na podporu dekarbonizace dálkové autobusové dopravy," říká Sönke Kleymann, generální ředitel společnosti euroShell Deutschland GmbH & Co. KG.

Prvním projektem partnerství má být pokrok ve vývoji a zavádění bio-LNG pro flotilu autobusů Flix. Obě firmy si stanovily za cíl vybavit do dvou let až 50 autobusů Flix technologií bio-LNG a prověřit veškeré možnosti u dodavatelů. Bio-LNG se bude vyrábět ze zemědělských zbytků a odpadu.

"Lidé chtějí cestovat. Naším posláním je zajistit, aby jejich cesty byly co nejudržitelnější, a to poskytováním chytrého a ekologického řešení mobility. Společně s naším partnerem, společností Shell, zkoumáme možnosti využití alternativních paliv. Zejména bioplyn se zdá být výrazným krokem vpřed, protože nejenže výrazně snižuje emise CO2, ale také pomáhá recyklovat organický odpad, který pak nekončí na skládce. Jsme odhodláni zavést tuto technologii v naší síti, protože naším dlouhodobým cílem je dosáhnout uhlíkové neutrality. Přispíváme tak k utvoření nového, bezpečnějšího a zdravějšího prostředí pro budoucí generace," dodává Fabian Stenger, provozní ředitel společnosti Flix SE.

V září Flix oznámil spolupráci s Volvo Buses. Od 28. září jsou na linku Brest <> Grenoble ve Francii nasazovány dva dvoupodlažní autobusy Volvo 9700 DD poháněné bionaftou Oleo100 vyráběné z francouzské řepky.