DaimlerChrysler-autobusy dosáhl v roce 2004 vedoucího postavení na světovém trhu
Mercedes-Benz Travego.

V roce 2004 výrazně stoupl jak odbyt, tak obrat a celkové výsledky. Dosaženo vedoucího postavení v oblasti technologie bezpečnosti a ochrany životního prostředí
V roce 2004 výrazně stoupl jak odbyt, tak obrat a celkové výsledky. Dosaženo vedoucího postavení v oblasti technologie bezpečnosti a ochrany životního prostředí
Stuttgart – Obchodní úsek Autobusy společnosti DaimlerChrysler dosáhl v roce 2004 podílem 16 % (v předchozím roce 15 %) vedoucího postavení na světovém trhu autobusů o přípustné celkové váze nad 8t. Díky pozvolna stoupajícím celkovým trhům mohl obchodní úsek, který zaznamenal více než 32 000 prodaných kompletních autobusů a podvozků (předchozí rok 28 300), opět dosáhnout nadměrného růstu odbytu, jenž byl o celých 16 % vyšší než v předchozím roce. Na odbytu společnosti DaimlerChrysler - autobusy se v roce 2004 celosvětově dohromady podílelo 12 030 autobusů (11 050 předchozí rok) a 20 780 podvozků (17 290 předchozí rok). Obrat výrazně stoupl o 12 % na 3,7 miliard Euro. Na tomto pozitivním vývoji má podíl zejména nepřetržitě vyvíjené full line portfolio produktů pro dopravu městskou, meziměstskou i dálkovou, stejně jako výstavba globální prodejní sítě.

Wolfgang Diez, vedoucí obchodního úseku DaimlerChrysler - autobusy:
„V minulých letech jsme investovali do nových produktů a nepřetržitě zvyšovali naši efektivitu. To všechno vedlo v roce 2004 k nanejvýš pozitivnímu výsledku, čímž obchodní úsek daleko předčil interní minimální nároky na zúročení koncernu DaimlerChrysler. Inovativní produkty splňující všechna zákazníkova přání stejně jako naše iniciativa ohledně zlepšení konkurenceschopnosti zaručují, že také na budoucnost jsme vybaveni nejlepším možným způsobem.“


DaimlerChrysler - autobusy se nárůstem odbytu o 11 %, tj. na 8 700 prodaných autobusů, resp. podvozků také podílel na růstu trhu evropského regionu. V Západní Evropě zvýšil DaimlerChrysler - autobusy svůj odbyt o 8 % na více něž 7 200 podvozků a kompletních autobusů (předešlý rok 6 700). Tím byl podíl na trhu v Západní Evropě posílen na 28,5 %. Ve Východní Evropě dosáhl DaimlerChrysler - autobusy odbytu přibližně 1 500 kompletních autobusů i podvozků, což je téměř o 30 % více než v předešlém roce.

Na převážně stagnujícím trhu zemí regionu NAFTA dosáhl DaimlerChrysler - autobusy nárůst odbytu o 9 %, tj. prodalo se zde 5 940 autobusů a podvozků (předešlý rok 5 420), podíl na trhu vzrostl na 34 % (předešlý rok 30 %).

Nanejvýš pozitivní vývoj zaznamenal v roce 2004 trh s podvozky v Latinské Americe. S nárůstem odbytu o 24 % se DaimlerChrysler - autobusy mohl nadproporcionálně podílet na růstu v regionu a celkově zde prodal 13 800 podvozků. Jen v Brazílii, v zemi s největším odbytem v regionu, se prodalo 8 400 podvozků, tj. o 14 % více než v předešlém roce. V Brazílii tak podíl na trhu dosáhl 54 %. Se vzrůstem činícím oproti předešlému roku 7 % upevnil DaimlerChrysler - autobusy s podílem 49 % jednoznačné vedoucí postavení na trhu.

Jako tvůrce nových technologií pracoval v roce 2004 DaimlerChrysler - autobusy na nových technologiích v oblasti pohonů a pokračoval v testech autobusů v praxi s ekologicky nezávadným bezemisním palivem. V květnu minulého roku byly v Číně podepsány smlouvy, podle kterých budou od roku 2005 také v Pekingu jezdit autobusy používající bezemisní palivo. Rovněž tři autobusy Mercedes-Benz Citaro, jež jsou poháněny bezemisním palivem, byly v roce 2004 dodány australském Perthu.

Bezpečnost byla hlavním tématem na veletrhu IAA užitkové vozy 2004 konaném v Hannoveru, kde byly na novém dálkovém autobuse Mercedes-Benz Travego prezentovány četné nové bezpečnostní a asistenční systémy, jako např. tempomat regulující vzdálenost mezi vozidly, asistent regulující správnou jízdu podél jízdního pruhu a regulátor retardéru (tj. odlehčovací brzdy). Ke standardnímu vybavení autobusů již dnes patří četné elektronické bezpečnostní komponenty, jako např. anti-blokační systém (ABS), systém zabraňující prokluzování kol (ASR) a elektronický systém stability (ESP).

Pozitivní výsledky vykazovala v roce 2004 také zaměstnanost: DaimlerChrysler - autobusy celosvětově zaměstnává přibližně 17 500 pracovníků, což je o 700 více než v roce 2003. V Evropě dnes pracuje přibližně 10 600 zaměstnanců (v předešlém roce 10 100), z toho 8 000 pracuje v Německu (v předešlém roce to bylo 7 800).

Další informace o koncernu DaimlerChrysler na www.media.daimlerchrysler.com
Zdroj: Tisková zpráva EvoBus. Foto EvoBus.

DaimlerChrysler-autobusy dosáhl v roce 2004 vedoucího postavení na světovém trhu
Mercedes-Benz Travego.
DaimlerChrysler-autobusy dosáhl v roce 2004 vedoucího postavení na světovém trhu
Mercedes-Benz Tourino.
DaimlerChrysler-autobusy dosáhl v roce 2004 vedoucího postavení na světovém trhu
Mercedes-Benz Tourino interier.
DaimlerChrysler-autobusy dosáhl v roce 2004 vedoucího postavení na světovém trhu
Mercedes-Benz Medio.