Daimler Buses poprvé staví depo pro elektrické autobusy
Symbolický zahájily první vlajkový projektu autobusového depa, které bude navrženo a realizováno od nuly na zelené louce Daimler Buses dne 27. května 2025 na budoucím místě v Gebrüder-Heyn-Straße v průmyslové oblasti v přístavu Lüneburg. Nils Richert, DACH v Daimler Buses, výkonný ředitel MOIN Nikolas Wenzel, Alex Meier, depo MOIN, radní okresu Jens Böther a Claudia Kalisch, starostka Lüneburgu. Foto Daimler Buses

Poprvé ve své historii získal Daimler Buses zakázku na naplánování a výstavbu kompletního depa pro elektrické autobusy a celé nabíjecí infrastruktury jako generální dodavatel. Zákazníkem je nová komunální MOIN Mobilitätsinfrafrafra und -betribis GmbH Landkreis Lüneburg (MOIN GmbH) v Dolním Sasku. Depo s 20 nabíjecími místy postavené "na zelené louce" by mělo zahájit provoz na začátku roku 2026. Celková investice činí 9,6 milionu eur.

Poprvé ve své historii získal Daimler Buses zakázku na naplánování a výstavbu kompletního depa pro elektrické autobusy a celé nabíjecí infrastruktury jako generální dodavatel. Zákazníkem je nová komunální MOIN Mobilitätsinfrafrafra und -betribis GmbH Landkreis Lüneburg (MOIN GmbH) v Dolním Sasku. Depo s 20 nabíjecími místy postavené "na zelené louce" by mělo zahájit provoz na začátku roku 2026. Celková investice činí 9,6 milionu eur.

Od 1. ledna 2026 převezme společnost MOIN GmbH veškerou místní veřejnou dopravu v okrese Lüneburg i systém městské dopravy v Lüneburgu a bude využívat výhradně autobusy eCitaro značky Mercedes-Benz. Daimler Buses provede kompletní výstavbu depa v úzké spolupráci s místními subdodavateli, od architektonických služeb až po přístupovou závoru.

Kromě výstavby depa dodá Daimler Buss celkem 20 sólo a kloubových autobusů Mercedes-Benz eCitaro. Prvních deset (5 eCitaro a 5 eCitaro G) má být v Lüneburgu předáno do konce roku 2025, zbývajících deset vozidel (7 eCitaro a 3 eCitaro G) do konce roku 2026. Mimo jiné jsou vybaveny dvěma místy pro vozíčkem, MirrorCam, 360 stupňovým nebo 270 stupňovým kamerovým systémem a řadou moderních bezpečnostních a asistenčních systémů.

Dvoudveřové sólo autobusy mají přepravní kapacitu kolem 80 cestujících, třídveřové kloubové jsou určeny k přepravě přiblině 120 cestujících. Sólo autobusy mají pět akumulátorů pro dojezdy 300 až 350 kilometrů, kloubové autobusy ujedou se sedmi bateriemi 250 až 300 kilometrů. Nabíjeny budou zásuvkami a pro budoucí koncept jsou ve střešním prostoru kontaktní kolejnice. Celý projekt je financován federálním ministerstvem pro digitální záležitosti a dopravu (BMDV) z „Klimatického a transformačního fondu“ pro podporu alternativních pohonů pro autobusy v osobní dopravě.