Daimler Buses k roku 2010 a výhled na rok 2011

Výsledky 2010 v celosvětovém kontextu. Lídr světové výroby autobusů Daimler Buses chce v roce 2011 v odbytu překonat hranici 40 000 autobusů.
Výsledky 2010 v celosvětovém kontextu. Lídr světové výroby autobusů Daimler Buses chce v roce 2011 v odbytu překonat hranici 40 000 autobusů.
Stuttgart – V souladu s celosvětovou konjunkturou zaznamenal i autobusový průmysl v loňském roce pozitivní růst. Celosvětový obchod s autobusy tak v roce 2010 překonal očekávání. V porovnání s rokem 2009 vzrostl celý trh s autobusy o 17 procent na téměř 305 000 jednotek, zatímco původní prognózy vycházely z růstu přibližně o čtyři procenta.

Z tohoto vývoje dokázal Daimler Buses hodně vytěžit a celkový růst trhu v loňském roce výrazně překonal. Odbyt Daimler Buses s 39 118 podvozky a kompletními autobusy (vloni 32 482) vzrostl o 20 procent v porovnání s rokem 2009 a opět téměř dosáhl rekordní úrovně z roku 2008.

Tato obchodní divize dosáhla v roce 2010 obrat ve výši 4,6 miliard Euro (+8 procent). EBIT (zisk před odečtením úroků a daní) v porovnání s minulým rokem výrazně vzrostl o 17 procent na 215 milionů Euro (vloni 183 milionů Euro).

„Daimler Buses je již dnes nejziskovějším výrobcem autobusů. Naším cílem je v rámci obchodního cyklu dosáhnout ziskovosti ve výši průměrně šesti procent a upevnit tak naši pozici vzoru na trhu. Budeme se proto snažit vyčerpat potenciál tradičních trhů a budeme dále zvyšovat naše obchody na nových trzích. Budeme dále upevňovat naši vedoucí roli v oblasti technologií. Současně budeme společně s našimi přibližně 17 000 zaměstnanci usilovně pracovat na dalším zvyšování efektivity“, vysvětluje Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses, strategii společnosti.

Daimler Buses uvede na trh v Evropě v letošním roce dvě novinky, novou generaci městského autobusu Mercedes-Benz Citaro i malý městský autobus Mercedes-Benz Sprinter 77.

V USA prezentoval Daimler Buses již v roce 2010 nové autobusy Setra TopClass S 417 a Orion VII, městský autobus s emisní technologií EPA10.

V Brazílii je předpoklad vydalšího využití kapacity pro výrobu podvozků pro autobusy Mercedes-Benz: Dalším impulsem zde bude mistrovství světa ve fotbale roku 2014 a Olympijské hry v roce 2016. Zde se počítá i s nasazením systémů BRT.

V Indii propojí Daimler Buses své prodejní a servisní sítě s divizí Daimler Trucks. Kromě zájezdových autobusů, které se již na trhu osvědčily, zmapoval Daimler Buses další produkty přesně na míru indického trhu.

Potenciál pro ziskový růst v vidí Daimler Buses i např. v Indonesii

Kromě rozšiřování obchodů na nových trzích existují také možnosti růstu díky novým obchodním modelům. Doprava v metropolích bude i nadále výrazně narůstat - a s ní i požadavky na výkonné dopravní systémy. Prostor pro růst v této oblasti nabízí systém Bus Rapid Transit (BRT), autobusová doprava s vysokou frekvencí ve zvláštním jízdním pruhu. Daimler Buses má již na tomto poli své zastoupení: ve městech Nantes, Istanbul, Bogota nebo Johannesburg.

Vizi udržitelné mobility sleduje Daimler Buses i se svými inovativními produkty: hybridními autobusy a autobusy na palivové články. V Severní Americe tak vzniká největší vozový park hybridních autobusů na světě se 3 000 vozidly od Damiler Buses. A v Evropě již jezdí městské autobusy Mercedes-Benz Citaro BlueTec Hybrid ve městech Stuttgart, Hamburg, Krefeld, Mühlheim, Rotterdam a Milán. V rámci projektu Evropské unie s názvem CHIC (Clean Hydrogen in European Cities) se od počátku roku 2011 demonstruje použitelnost technologie palivových článků nasazením 26 hybridních autobusů Mercedes-Benz s pohonem na palivové články v pěti městech.

Dalším směrem strategie Daimler Buses je důsledné a nepřetržité zvyšování efektivity. Investice tak přicházejí do vybraných lokalit: V Mannheimu tak byl rozšířen závod na hrubou stavbu autobusů, v Neu-Ulmu pak byla postavena lakovna. V Turecku se v roce 2010 rozšířila výrobní kapacita na 4 000 autobusů za rok. Také v Latinské Americe se v tomto roce investuje do výstavby nových kapacit. (BUSportál: rozšiřují se i kapacity v Holýšově).

Flexibilní výrobní síť kooperace v rámci Daimler Buses tvoří čtyři evropské závody. To zaručuje optimální vytíženost kapacit a možnost optimálně reagovat na běžné slabší měsíce v prvním pololetí stejně jako na obvyklé silnější měsíce ve druhém pololetí.

Daimler Buses věří, že se jí podaří s novými a kvalitními produkty obhájit roli celosvětového lídra v segmentu autobusů nad 8 tun. Přitom se očekává, že v letech 2011 a 2012 naváže na vysoký odbyt z roku 2010. Kvůli předpokládanému vývoji hlavních trhů západní Evropy a Latinské Ameriky je však prostor pro růst do jisté míry omezený. Hartmut Schick shrnuje očekávání pro rok 2011: „Pro tento rok očekáváme celosvětově na trhu s autobusy prodej téměř 310 000 jednotek. Předsevzali jsme si, že překonáme hranici pro odbyt ve výši 40 000 autobusů.“

Z TZ DAIMLER
IAA Hannover: Daimler - Expozice Mercedes-Benz. Sprinter 77 ...
Daimler - Motoren * Kässbohrer * Setra: 100 autobusových let ... a značka Setra slaví 60 let.

Daimler Buses k roku 2010 a výhled na rok 2011
Daimler Buses k roku 2010 a výhled na rok 2011