Informace ze závěrečné zprávy, postřehy pořadatelů doprovodných akcí.
Informace ze závěrečné zprávy, postřehy pořadatelů doprovodných akcí.
Ze závěrečné zprávy Czechbus 2014:
Veletrh byl ve svém čtvrtém ročníku největší a za svoji relativně krátkou historii si vydobyl pozici prestižní přehlídky autobusů a další související techniky ve středoevopském prostoru. Svědčí o tom základní fakta: Celkem se veletrhu zúčastnilo 72 vystavovatelů, 17 výrobců a dovozců autobusů z Česka, Slovenska, Itálie, Německa, Švédska, Polska a Turecka představilo 19 značek. Počet autobusů se oproti roku 2013 zvýšil asi o čtvrtinu. Na výstavní ploše 10 000 m2 vystavovatelé předvedli 15 českých premiér. Většina zúčastněných producentů či dovozců autobusů se prezentovala na větších výstavních plochách než loni či dříve a v náročných expozicích. Např. největší expozici měla značka Iveco Bus, 408 m2 v hale a 150 m2 na volné ploše. Kromě klasických dieselových motorů měly významné zastoupení i vozy s pohonem na CNG, elektrobusy a hybridy. Kromě velkých autobusů – od 12 do 18 m délky se prezentovala i široká škála malokapacitních autobusů. Na veletrhu nechyběly výrobci komponentů pro autobusy s nabídkou sedaček, podlah, klimatizace, převodovek apod., telematiky a informačních systémů, garážové a servisní techniky. Poprvé se uskutečnila soutěž o nejlepší expozici.
Termínové posunutí veletrhu do tří pracovních dnů s orientací zejména na odborníky se odrazilo pozitivně v návštěvnosti. Stoupla oproti loňsku o více než 10 % a navíc se o 14 % zvýšil počet profesionálů v dopravě. Celkem si veletrh prohlédlo a na odborné programy zamířilo 4 321 lidí.
S velkým úspěchem se setkaly tři doprovodné konference na téma CNG ve veřejné dopravě, dopravní telematiky a elektromobility. Kromě nich se uskutečnila i řada seminářů. BUSportál požádal o zhodnocení účasti na veletrhu pořadatele těchto akcí.
19. listopadu 2014 proběhla Konference Českého plynárenského svazu.
„Potěšilo nás, že autobusy na CNG již mají několik let své místo na největším veletrhu tohoto druhu u nás. Velký zájem byl i z řad vystupujících na konferenci CNG – nejlepší řešení pro čistá města, a to jak domácích provozovatelů, tak i ze Španělska,“ , uvedl Jiří Šimek, místopředseda Rady ČPS.
20. listopadu 2014 proběhla Konference VEŘEJNÁ DOPRAVA "ON-LINE".
"Czechbus je mladý veletrh s vyzrálým obsahem, zajímavými vystavovateli a profesionálními organizátory. Jako pořadatelé doprovodné akce Veřejné doprava ON LINE jsme nikdy nelitovali našeho rozhodnutí svázat osud naší tradiční akce s veletrhem, který ještě před několika lety vůbec neexistoval," řekl Roman Srp, viceprezident SDT (Sdružení pro dopravní telematiku).
21. listopadu 2014 proběhla konference Elektrické autobusy pro město III.
„Czechbus je veletrh, který má své osobité kouzlo. Historická architektura Průmyslového paláce tu v téměř komorním prostředí kontrastuje s leskem moderní techniky. Potkávají se tu kolegové i staří známí a nikdo tu nikoho nemusí moc dlouho hledat,“ doplnil Jakub Slavík z pořádající firmy Consulting Services
Incheba Praha uvádí:
Veletrh byl ve svém čtvrtém ročníku největší a za svoji relativně krátkou historii si vydobyl pozici prestižní přehlídky autobusů a další související techniky ve středoevopském prostoru. Svědčí o tom základní fakta: Celkem se veletrhu zúčastnilo 72 vystavovatelů, 17 výrobců a dovozců autobusů z Česka, Slovenska, Itálie, Německa, Švédska, Polska a Turecka představilo 19 značek. Počet autobusů se oproti roku 2013 zvýšil asi o čtvrtinu. Na výstavní ploše 10 000 m2 vystavovatelé předvedli 15 českých premiér. Většina zúčastněných producentů či dovozců autobusů se prezentovala na větších výstavních plochách než loni či dříve a v náročných expozicích. Např. největší expozici měla značka Iveco Bus, 408 m2 v hale a 150 m2 na volné ploše. Kromě klasických dieselových motorů měly významné zastoupení i vozy s pohonem na CNG, elektrobusy a hybridy. Kromě velkých autobusů – od 12 do 18 m délky se prezentovala i široká škála malokapacitních autobusů. Na veletrhu nechyběly výrobci komponentů pro autobusy s nabídkou sedaček, podlah, klimatizace, převodovek apod., telematiky a informačních systémů, garážové a servisní techniky. Poprvé se uskutečnila soutěž o nejlepší expozici.
Termínové posunutí veletrhu do tří pracovních dnů s orientací zejména na odborníky se odrazilo pozitivně v návštěvnosti. Stoupla oproti loňsku o více než 10 % a navíc se o 14 % zvýšil počet profesionálů v dopravě. Celkem si veletrh prohlédlo a na odborné programy zamířilo 4 321 lidí.
S velkým úspěchem se setkaly tři doprovodné konference na téma CNG ve veřejné dopravě, dopravní telematiky a elektromobility. Kromě nich se uskutečnila i řada seminářů. BUSportál požádal o zhodnocení účasti na veletrhu pořadatele těchto akcí.
19. listopadu 2014 proběhla Konference Českého plynárenského svazu.
„Potěšilo nás, že autobusy na CNG již mají několik let své místo na největším veletrhu tohoto druhu u nás. Velký zájem byl i z řad vystupujících na konferenci CNG – nejlepší řešení pro čistá města, a to jak domácích provozovatelů, tak i ze Španělska,“ , uvedl Jiří Šimek, místopředseda Rady ČPS.
20. listopadu 2014 proběhla Konference VEŘEJNÁ DOPRAVA "ON-LINE".
"Czechbus je mladý veletrh s vyzrálým obsahem, zajímavými vystavovateli a profesionálními organizátory. Jako pořadatelé doprovodné akce Veřejné doprava ON LINE jsme nikdy nelitovali našeho rozhodnutí svázat osud naší tradiční akce s veletrhem, který ještě před několika lety vůbec neexistoval," řekl Roman Srp, viceprezident SDT (Sdružení pro dopravní telematiku).
21. listopadu 2014 proběhla konference Elektrické autobusy pro město III.
„Czechbus je veletrh, který má své osobité kouzlo. Historická architektura Průmyslového paláce tu v téměř komorním prostředí kontrastuje s leskem moderní techniky. Potkávají se tu kolegové i staří známí a nikdo tu nikoho nemusí moc dlouho hledat,“ doplnil Jakub Slavík z pořádající firmy Consulting Services
Za BUSportál není mnoho co dodat, data ze závěrečné zprávy hovoří za mnoho. Veletrh byl v době vzniku i vzhledem k ekonomické situaci velkou neznámou, roční periodicita byla dalším velmi odvážným rozhodnutím. I vzhledem k vývoji kdysi tak úspěšných a tradičních veletrhů s touto tématikou v Brně lze pořadatelům z Incheby Praha jen poděkovat a gratulovat. Orientace na autobusy se ve výrobní autobusové velmoci s velkou tradicí a rozsahem veřejné dopravy ukázala jako dobrá volba s velkým potenciálem rozvoje.
Osobně chci dodat, že přerušení rekonvalescence na část zahajovacího dne stálo za to. I když nebylo možno si dopřát radost ze setkávání s profesním přáteli v běžné míře, alespoň krátké pozdravy povzbudily. Věřím, že se podařilo také zachytit veletrh v roli fotoreportérky. Od 19. listopadu do současnosti se podařilo uveřejnit bezmála dvě desítky materiálů.
CZECHBUS 2014: Souhrn odkazů
Incheba Praha uvádí:
"Od 1.1.2015 bude holešovické Výstaviště provozovat a spravovat akciová společnost Rozvojové projekty Praha, která je ve 100% vlastnictví Hlavního města Prahy. Cílem je postupná revitalizace areálu Výstaviště a to při zachování jeho provozu. V této souvislosti byla s platností až do roku 2018 uzavřena mezi Rozvojovými projekty Praha a Inchebou Praha smlouva zajišťující realizaci konkrétních veletrhů včetně Czechbus.".
Redakce BUSportálu si nedělá iluze o nějaké rychlé obnově opravdu silně chybějícího "kamenného" Levého křídla, nicméně zkusíme být optimisty. Vystavovatelé si evidentně Výstaviště s jeho slabostmi, ale i výhodami včetně génia loci oblíbili a Czechbus v areálu už zdomácněl.Příští, polojubilejní 5. veletrh CZECHBUS, uspořádá společnost Incheba Praha ve dnech 24. až 26. listopadu 2015.
Dagmar Braunová s využitím Závěrečné zprávy veletrhu Czechbus 2014.