CVIS Workshop Připojený cestovatel: Komunikační technologie jako podpora řízení

silniční dopravy a pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu ve městech. Akce přímo navazuje na konferenci Elektronické platby v dopravě 9.3.2010 a pokračuje 10.3.2010. PROGRAM.
silniční dopravy a pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu ve městech. Akce přímo navazuje na konferenci Elektronické platby v dopravě 9.3.2010 a pokračuje 10.3.2010. PROGRAM.
Akce začíná v úterý 9.3. v podvečer neformální zahajovací večeří, která navazuje časem i místem na 4. ročník odborné konference Elektronické platby v dopravě, ve středu 10.3. pak proběhne vlastní seminář.

Kooperativní systémy umožňující automobilům komunikovat vzájemně mezi sebou a silniční infrastrukturou umožní významně zefektivnit využívání silniční sítě, zvýší bezpečnost silničního provozu a omezí negativní dopady silniční dopravy na životní prostředí. Kooperativní systémy umožní státní a veřejné správě zdokonalit řízení dopravy i bezpečnost provozu. Vedlejším benefitem vyplývajícím z komunikace mezi vozidly může být také sběr dopravních dat, což v konečném důsledku povede k redukci dopravních senzorů na infrastruktuře.

Cílem semináře je seznámit účastníky s podstatou kooperativních systémů a diskutovat o potenciálu využití této technologie při řešení aktuálních problémů v oblasti městské a regionální dopravy.Je určen všem těm, kdo se zabývají rozvojem a plánováním dopravní infrastruktury, řízením silničního provozu, návrhem a implementací dopravních systémů a rozhodováním ve sféře dopravy na místní i regionální úrovni. Je otevřen také všem výzkumným a akademickým pracovníkům, konzultantům a jiným osobám zainteresovaným v této oblasti.

Účast na této akci je bezplatná. Jednacími jazykz jsou čeština a angličtina, je zabezpečeno simultánní tlumočení. Počet účastníků je limitován. Uzávěrka přihlášek je 2.3.2010 nebo po naplnění kapacity semináře.
Podrobnosti na www.telematika.cz/cvis

Dva příklady z mnoha

Příkladem uplatnění kooperativních systémů v praxi je tzv. preference vozidel. Některá vozidla si zasluhují vyšší pozornost než jiná, například prostředky MHD, vozidla záchranné služby, hasičů, těžká nákladní vozidla nebo vozidla přepravující nebezpečné zboží. Systém preference vozidel komunikuje se silniční infrastrukturou s cílem zajistit pro tyto vozidla přednost na křižovatkách a umožnit plynulejší a bezpečnější přejezdy křižovatek pro definované kategorie vozidel.
Jiným příkladem, s důrazem na zvyšování bezpečnosti, je varování vozidel před hrozící kolizí na městských křižovatkách. Pro omezení pravděpodobnosti srážek mohou být vydávána varování řidičům vozidel zahýbajících vpravo nebo vlevo, pokud se do příslušného místa blíží jiná vozidla nebo cyklisti. Toto varování se spouští na základě vzájemné komunikace mezi vozidly nebo mezi vozidly a infrastrukturou.
4. ročník odborné konference Elektronické platby v dopravě
BUSportál je mediálním partnerem obou konferencí

CVIS Workshop Připojený cestovatel: Komunikační technologie jako podpora řízení
CVIS Workshop Připojený cestovatel: Komunikační technologie jako podpora řízení