První nový trolejbus HESS na trase 83 v Curychu. Foto VBZ
Verkehrsbetriebe Zürich rozšiřuje trolejbusovou flotilu s využitím nejmodernějších technologií. Parciální trolejbusy SwissTrolley plus po úspěšném testování nahrazují autobusy.
Verkehrsbetriebe Zürich rozšiřuje trolejbusovou flotilu s využitím nejmodernějších technologií. Parciální trolejbusy SwissTrolley plus po úspěšném testování nahrazují autobusy.
Dopravní společnost VBZ v Curychu začala převádět cestujícími velmi využívanou linku 83 mezi vlakovým nádraží Milchbuck a Altestetten na trolejbusový provoz. Osm nových kloubových trolejbusů HESS s bateriemi postupně nahrazuje dosud používané autobusy. Díky tomu se ročně ušetří více než 200 000 litrů nafty a přibližně 540 tun CO2. Od zavedení linky 83 v prosinci 2015 se zvýšil počet cestujících z přibližně 1,5 milionu ročně na 2,5 milionu. Z důvodu stále rostoucí poptávky byl provoz rozšířen na celotýdenní a celodenní.
Nové bateriové trolejbusy mají moderní čistý design interiéru s multifunkčními prostory i pro kočárky a dva invalidní vozíky. Potahy sedadel jsou vyrobeny z ekokůže.
Curych zahájil projektové práce na elektrifikaci linek 69 a 80, podle plánu by mělo být hotovo v letech 2024 až 2025.
Linka 83 poskytuje na elektrický přechod ideální podmínky. V úseku mezi Milchbuck a Hardplatz je vybavena trolejovým vedením pro linku 72 (zde bude v provozu 9 kloubových trolejbusů Hess „lighTram® 19), kde se během jízdy trakční baterie nabíjí, a zbylou část trasy do zastávky Altstetten využijí vozidla získanou energii ke svému pohonu. Bateriové trolejbusy "SwissTrolley plus" jsou výsledkem projektu HESS AG a Verkehrsbetrieben Zürich ve spolupráci ETH Curych a Bernské univerzity aplikovaných věd finančně podporovaného Federálním úřadem a Spolkovým úřadem pro energii. První sériově vyrobené vozidlo dodal HESS 25. února, od 18. března jsou postupně nasazována do provozu.
Curych zahájil projektové práce na elektrifikaci linek 69 a 80, podle plánu by mělo být hotovo v letech 2024 až 2025.
HESS trolejbus na baterie 19. března na trase 83. Foto VBZ

Dvoukloubové elektrické autobusy Volvo vyjedou poprvé v…
Do Mníšku pod Brdy dorazily první vodíkové autobusy
Až 180 elektrických autobusů Solaris pro Malmö


