(čtk) Druhý největší výrobce autobusů v ČR SOR Libchavy změnil majitele.
3 nové autobusy SOR LH 12 v areálu ČSAD autobusy Plzeň. Foto BUSportál.

Od skupiny osmi fyzických osob jej prostřednictvím společnosti Bauliga, a.s. koupilo konsorcium investorů.
Od skupiny osmi fyzických osob jej prostřednictvím společnosti Bauliga, a.s. koupilo konsorcium investorů.
Na BUSportálu jste si mohli přečíst (a dozvědět se, co znamená zkratka SOR):

Rozhovor: Autobusy SOR - stále častější na našich silnicích.

ČTK o prodeji informoval Petr Málek z finanční skupiny J&T, která investory zastupuje. Kupní cenu nebyla zveřejněna. Společnost SOR v roce 2003 vykázala zisk zhruba 113 milionů korun, loňské výsledky nejsou k dispozici.

"Na základě našich zkušeností s řízením podniků chceme společnost dlouhodobě rozvíjet a navázat tak na dobré výsledky, které v minulých letech dosahovala," uvedl projektový manažer korporátních investic J&T Petr Hájek. "Za zásadní považujeme zvýšení prodejů na nejdůležitějších trzích, kterými jsou Česká a Slovenská republika, Polsko a Maďarsko. Zajímavý prodejní potenciál je ale i v dalších státech bývalého východního bloku," dodal.

Změna majitele přinesla i nové složení vedení firmy. Jednatelem společnosti zůstává Jaroslav Trnka. Jiřího Bezdíčka, Vlastimila Mokrejše a Jiřího Svatoše nahradí ve funkci jednatelů Petr Hájek, Petr Sekanina a Michal Antonín. Sekanina byl zároveň jmenován novým finančním ředitelem společnosti. Ostatní členové vedení zůstávají na svých pozicích, informoval Málek.

Společnost SOR Libchavy, původně vývojové středisko zemědělských strojů, zahájila výrobu autobusů vlastního vývoje a za použití motorů IVECO v roce 1993. V roce 2000 vyrobila 120 autobusů, v roce 2004 podle J&T prodala 234 autobusů a na domácím trhu dosáhla 20 procentního podílu na prodeji nových vozů.

Ve výrobním programu má SOR Libchavy tři základní typy autobusů v provedení městském, meziměstském a turistickém. V letošním roce získal například od společnosti Connex zakázku na 47 autobusů za 175 milionů korun.