Nejprodávanější typ meziměstských autobusů v Evropě, Iveco Crossway dodatečně vybavený palivovým článkem, byl ve Francii schválen pro provoz. Přestavbu provedla a certifikát schválení typu získala společnost GCK Mobility. Má již objednávky na retrofit více než 100 vozidel.
Nejprodávanější typ meziměstských autobusů v Evropě, Iveco Crossway dodatečně vybavený palivovým článkem, byl ve Francii schválen pro provoz. Přestavbu provedla a certifikát schválení typu získala společnost GCK Mobility. Má již objednávky na retrofit více než 100 vozidel.
Po několika měsících výzkumu a vývoje zahajuje GCK Molility industrializaci výroby. Na více než 100 vozidel již má smlouvu s několika zákazníky. Například Kraj Auvergne-Rhône-Alpesp objednal pro letošní rok přestavbu 16 autobusů, celkem uzavřel smlouvu na 50 vozidel do roku 2026. Investice představuje částku 25 milionů eur (částku uvedenou v tiskové zprávě se snažíme ověřit) z celkových 135 milionů vyhrazených regionem pro vodíkovou mobilitu. První autobusy jsou pro linky Saint-Jean-de-Bournay – Vénissieux, Saint-Marcellin – Grenoble, Valserhône – Annecy a Annonay – Lyon. Auvergne-Rhône-Alpes se chce stát prvním vodíkovým územím ve Francii a lídrem v oblasti vodíkové mobility v Evropě, v současné době je po jeho území rozmístěno 20 vodíkových čerpacích stanic. Téměř 550 autobusů z 5 000 jezdí na alternativní pohony, zejména na bioplyn.
Společnost GCK nabízí řešení pro modernizaci autobusů na vodík jako kompenzaci nedostatku vodíkových autobusů na trhu. Meziměstský autobus Iveco byl dodatečně vybaven vodíkovým palivovým článkem (SYMBIO) nainstalovaným v motorovém prostoru, který napájí baterie elektromotoru a nádržemi na vodík. Autobus si zachová své původní vlastnosti a výkon, nabíjí se 15 - 20 minut a ujede 500 km. SYMBIO je společný podnik Faurecia a Michelin (2019), kterýz poskytuje automobilkám po celém světě soupravy palivových článků.
GCK se dohodla na partnerství také s Keolis. Budou testovat Crossway dodaný společností Keolis a technicky upravený GCK Mobility (vozidlo) a Solution F (motor kurzor 9) v dílnách GCK Mobility v Cournon-d’Auvergne.
Hlavním cílem tohoto partnerství je ověření prototypu, jeho výkonu a provozu. Experiment má také ověřit splnění kritérií jako vozidla s nulovými emisemi CO2, které by pak mohlo být nabízeno jako alternativa pro dekarbonizaci mobility.