Divize nákladních pneumatik koncernu Continental AG uvedla na trh nový model zimních pneumatik pro užitková vozidla HSW Scandinavia v rozměru 275/70 R 22.5 148/145L (152/148E). Jde o specializovanou zimní pneumatiku, která byla navržena především pro městské autobusy.
Divize nákladních pneumatik koncernu Continental AG uvedla na trh nový model zimních pneumatik pro užitková vozidla HSW Scandinavia v rozměru 275/70 R 22.5 148/145L (152/148E). Jde o specializovanou zimní pneumatiku, která byla navržena především pro městské autobusy.
www.pneurevue.cz / Nová pneumatika má vyztuženou bočnici, která je odolnější proti poškození při střetu s obrubníky. Oproti standardním pneumatikám rovněž disponuje lepšími brzdnými vlastnostmi a větší směrovou stabilitou na zimních silnicích.

Tento nový model rozšiřuje škálu pneumatik pro zimní použití se značkou Continental. Je pravda, že v mírných zimních podmínkách jsou dostačující standardní pláště s dostatečnou minimální hloubkou dezénu – je to způsobeno jednak použitou běhounovou směsí, a jednak vysokým zatížením kol nákladních vozidel. Nicméně extrémnější a delší zimy, jaké znají hlavně lidé ve Skandinávii nebo v hornatých oblastech střední Evropy, vyžadují speciální zimní pneumatiky - mezi které patří í řada Continental Scandinavia. Tyto pneumatiky se vyrábějí ze speciální běhounové směsi, jejich dezén má velké množství příčných bloků s lamelami. Díky tomuto uspořádání disponuje dobrou trakci, což je důležité pro bezpečné brždění a akceleraci i na vozovce s prudkým sklonem. Krátké, pružné drážky dezénu zajišťují samočistící vlastnosti, důležité pro vytlačování nečistot z dezénu. Zatímco téměř každý řidič osobního vozu zimní pneumatiky zná velmi dobře, řada majitelů užitkových vozidel neví, jakými pneumatikami svoje nákladní vozy, autobusy či autokary na zimu vybavit. Mnozí autodopravci se až donedávna o problematiku pneumatik pro zimní použití nezajímali, dnes však už jen těžko mohou ignorovat trendy směřující k povinnému používání zimních pneumatik.

Například v Německu jsou řidiči povinni od 1. května 2006 na základě novely německého silničního zákona přizpůsobit výbavu vozu zimním podmínkám. Ti, kteří nehodlají svůj vůz na zimu odstavit, jsou povinni používat buď vhodné pneumatiky nebo sněhové řetězy. S přísným nařízením používat v zimě zimní pneumatiky se setkávají řidiči také v Rakousku, Švýcarsku a ve Skandinávii. Pro autodopravce, kteří se pohybují v extrémních zimních podmínkách, znamená používání zimních pneumatik větší flexibilitu nežli neustálé nasazování a odstraňování řetězů. „Naše nové zimní pneumatiky pro autobusy jsou na trhu významnou novinkou,“ uvedl Antonín Vetešník, ředitel divize Market CZ společnosti Barum Continental. „Jsou prvními zimními pneumatikami pro autobusy na trhu. Součastně vycházejí vstříc autobusovým dopravcům, kteří musí respektovat nové silniční předpisy v Německu a dalších zemích.“