Foto MAN.
Doplněno záběry BUSportálu hybridního autobusu MAN z UITP ve Vídni.
Doplněno záběry BUSportálu hybridního autobusu MAN z UITP ve Vídni.
Společnost MAN Nutzfahrzeuge, jako jeden z vedoucích světových výrobců nákladních vozidel pravidelně nabízí řešení zvyšování dopravní účinnosti.
Program CONSISTENTLY EFFICIENT – Důsledně účinný, jehož logo se brzy začne pravidelně objevovat na výrobcích automobilky MAN, zahrnuje řešení zaměřená jak na samotnou technologii výroby, systém servisních služeb, přístup k zákazníkovi, tak na expertízy vývoje silniční dopravy budoucnosti s výhledem do roku 2020.
Program CONSISTENTLY EFFICIENT – Důsledně účinný, jehož logo se brzy začne pravidelně objevovat na výrobcích automobilky MAN, zahrnuje řešení zaměřená jak na samotnou technologii výroby, systém servisních služeb, přístup k zákazníkovi, tak na expertízy vývoje silniční dopravy budoucnosti s výhledem do roku 2020.
- CONSISTENTLY EFFICIENT, z hlediska více ujetých kilometrů na jeden litr motorové nafty, snížení nákladů na palivo, snížení emisí CO2 a snížení energetického zatížení na jeden „tunokilometr“ či „osobokilometr“, znamená především: využívání moderních vznětových motorů s vysokým točivým momentem v nízkých otáčkách a se systémem vstřikování Common-Rail, osazování vozidel vysoce účinnými nápravami a automatizovanými převodovkami MAN TipMatic s inteligentní strategií řazení převodových stupňů, zavádění elektronického asistenčního systému MAN Tyre Pressure Monitoring (sledování tlaku v pneumatikách) a vybavování potřebných vozidel inovativním pohonem kol další nápravy MAN HydroDrive.
- CONSISTENTLY EFFICIENT, z pohledu snižováním vlastní hmotnosti vozidla a zvyšování užitečného zatížení, znamená: použití vysoko-pevnostních materiálů v kombinaci s hmotnostně optimalizovanou konstrukcí jednotlivých konstrukčních skupin vozidla.
- CONSISTENTLY EFFICIENT dosahovaná zaváděním elektronických asistenčních systémů: MAN pomocí implementace systémů jako je ESP, ACC, LGS nebo CDC přispívá ke snižování nehodovosti. Pomocí nabídky pravidelných kurzů MAN ProfiDrive Economy and Safety Trainings učí profesionální řidiče jak stoprocentně využívat všechny možnosti vozidel MAN, a jak dosáhnout vyšší účinnosti dopravy z hlediska ekonomického stylu jízdy a řešení nenadálých krizových situací na silnici. Podporou nových dopravních informačních systémů snižuje společnost možnosti dopravních kolapsů.
- CONSISTENTLY EFFICIENT zvyšovaná pomocí obchodních nástrojů jako jsou např. Servisní kontrakty znamená, že: společnost MAN Nutzfahrzeuge zajišťuje pro své zákazníky excelentní dostupnost servisních úkonů a cenovou politiku, na níž je možné se stoprocentně spolehnout. Díky velmi vysoké míře uplatňování nejmodernějších ergonomických požadavků při konstrukci interiéru a exteriéru vozidla MAN nabízí řidiči vysokou míru koncentrace a pohodlí při pracovním vypětí. Rady a doporučení expertů při pořizování vozidla garantují maximální dopravní účinnost, stejně jako flexibilní možnosti financování pořízení a nákupu MAN Finance nebo MAN Rental či systémy řízení celých flotil vozidel MAN TeleMatics.
- CONSISTENTLY EFFICIENT, z hlediska blízké budoucnosti, znamená: nepřetržitý vývoj dopravních řešení reflektujících všechny výše uvedené možné limitující faktory, rozvíjení inovativních konceptů nových vozidel s důrazem na snižování emisí CO2, zvyšování účinnosti aerodynamiky, hybridních pohonů či systémů rekuperace různých forem energie.
S mottem: „Důsledně účinný“ představila v rámci setkání Bavarian Climate Week, společnost MAN Nutzfahrzege, v nově otevřeném MAN Forum na mnichovské adrese Dachauer Strasse, současné i budoucí dopravní systémy lidí a zboží, zaměřené především na zvýšení jejich vlastní účinnosti. Na své návštěvníky zde čekala speciálně vybavená nákladní vozidla vhodná pro práci ve specifických sektorech dopravy, stejně jako ta další, která demonstrovala optimální aerodynamická řešení či vybavení elektronickými asistenčními systémy podporujícími bezpečnost provozu na silnicích. V centru poyornosti expozice byl životnímu prostředí velmi příznivý městský autobus s hybridním pohonem. V systému neustálého provozu typu stop-and-go ušetří hybridní autobus v porovnání se standardním pohonem vznětovým motorem mezi 25 až 30 % spotřeby paliva a navíc vypustí, během každého roku provozu, do ovzduší o celých 10 t méně skleníkového plynu CO2. V MAN Forum byly prezentovány také současné projekty spořící podstatné množství energie ve výrobních provozech MAN. Například v Norimberské továrně na výrobu vznětových motorů pro nákladní vozidla a autobusy jsou hnací jednotky zkoušeny pomocí nově vyvinuté metodiky tzv. studeného testu, který ušetří ročně až 1500 t CO2.
Návštěvníci expozice si mohli, tak říkajíc „na vlastní kůži“, sami vyzkoušet jak jsou vozidla MAN efektivní. Nejlepší a nejbližší informace získali při vyzkoušení posezu řidiče a posádky v reálném nákladním vozidle či autobusu přímo na místě. Jen tak měli možnost dokonale ocenit vysokou míru sofistikovanosti, kterou nabízí pracoviště řidiče vozidla MAN. V reálných podmínkách navíc mohli návštěvníci také posoudit ,jak bezpečnostní systémy pomáhají řídit samotné vozidlo. Expozice v nově otevřeném prezentačním středisku MAN Forum zahrnovala více než 6000 metrů čtverečných plochy. Nově vybudované prostory MAN Brand Wolrd představily na ploše 400 metrů čtverečných přehled historie, současných inovací a vizí společnosti do budoucnosti.TZ na MAN užitková vozidla Česká republika spol. s r.o.
UITP Vienna 2009. Foto BUSportál.
UITP Vienna 2009. Foto BUSportál.
UITP Vienna 2009. Foto BUSportál.
UITP Vienna 2009. Foto BUSportál.
UITP Vienna 2009. Foto BUSportál.
UITP Vienna 2009. Foto BUSportál.
Nákladní hybrid. Foto MAN.
Nákladní hybrid - telematika. Foto MAN.
Z Bavorského klimatického týdne. Foto MAN.